Space Hulk lookalike

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
För massa år sedan fanns det en var jag minns rätt bra icke officiell remake på Space Hulk, nu menar jag alltså brädspelet. Vill minnas det gick att spela online eller ensam, såg kanske inte så magiskt ut men fungerade. Men GWs demoner högg hårt trots att vad jag minns inte fanns något att hugga på. Men vad fan hette spelet? Någon som minns?

Edit: Glömde såklart skriva att ut att det var ett digitalt spel såklart, windows bara gissar jag, eller någon javaimplementation, freeware, rakt av Space Hulk fast med andra namn och annan grafik så GWs case var ju egentligen nada, men vad bryr sig maffian om sådant liksom.
 
Last edited:

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Jag har själv inte spelat Space hulk men efter lite snabb googling hittade jag dessa som jag tror du ska kolla på BGG.

Claustrophobia
Legions of steel
Hybrid

Generellt sett så verkar det som att Space Hulk fick ett gäng kopior.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Jag har själv inte spelat Space hulk men efter lite snabb googling hittade jag dessa som jag tror du ska kolla på BGG.

Claustrophobia
Legions of steel
Hybrid

Generellt sett så verkar det som att Space Hulk fick ett gäng kopior.
Skrev inte ut det så tydligt ovan, men var alltså ett digitalt spel och inte ett brädspel. Men hivade in en edit, men ja, ingen av dem.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Jag minns att jag spelat något Space Hulk-liknande spel i webbläsaren, men det kan lika gärna ha varit Space Hulk. :D

Det är inte Xeno Squad? Skrivet i flash, så lycka till att få igång det. Ett rätt kort och kul spel.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,982
Location
Umeå
Jag minns att jag spelat något Space Hulk-liknande spel i webbläsaren, men det kan lika gärna ha varit Space Hulk. :D

Det är inte Xeno Squad? Skrivet i flash, så lycka till att få igång det. Ett rätt kort och kul spel.
Det var alltså en komplett klon av Spacehulks regler, men annan simplare grafik, andra namn på saker osv. Tror inte det var ett webbspel, möjligt det kunde varit skrivet i java men tveksam till det också.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,069
Ett spel som känns som Space Hulk men är bättre är Templar Battleforce (samma tillverkare och värld som likaledes utmärkta Star Trader). Finns billigt på Steam.

 
Top