Nekromanti Space : Above and Beyond

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Befinner mig i London för tillfället och råkade av en slump zappa in pilotavsnittet till ovan nämnda serie. Nu följer frågan - vad finns att uppbåda kring denna serie? Jag vet att det finns ett rollspelsprojekt någonstan men i övrigt?

Finns serien på köpvideo eller dvd? Finns den som tecknad serie i pappersformat? Finns den i novellform?

Någon som vet - var vänlig att dela med er!!!

Jericho
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag vet att det finns ett rollspelsprojekt någonstan men i övrigt?"

Ett rollspelsprojekt finns här. Hittar du fler så hör av dig.

"Finns serien på köpvideo eller dvd? Finns den som tecknad serie i pappersformat? Finns den i novellform?"

Dessvärre inte, och det verkar inte finnas några planer på det heller.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Aaargh!

Jag blir så trött på att vilken skit som helst kan släppas på video/dvd men en kvalitets sf som denna placeras gömmorna strax intill Vilse i pannkakan (även det en serie som borde släppas på dvd).

Grrr...

Rollspelsprojektet var det du nämnde...

Tack...

Jericho one
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Fråga...

...ligger detta rollspelsprojekt nere eller fortgår det? Hur är det tänkt att arta sig - eget spel eller kanske som supplement till exempelvis N2?

Jericho One
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Fråga...

"...ligger detta rollspelsprojekt nere eller fortgår det? Hur är det tänkt att arta sig - eget spel eller kanske som supplement till exempelvis N2?"

Inom 57e så är det inte särskilt många som rollspelar, och ännu färre som skriver. Jag är väl den som är mest aktiv, och just nu har jag inte särskilt mycket tid att lägga ner på det.

Death out of Darkness är tänkt att bli en spelvärld till Gränsvärldar. Regelsystemet är klart och godkänt av 57e, men nu ska det sammanställas världsspecifika speldata. I teorin (och praktiken - speltesten gjordes så) så kan man använda en kasse speldata från Evangelium vad gäller att skapa rollpersoner, så det är spelbart i nuläget, men inte avslutat.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top