Nekromanti Space 1889

Keeper

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
6
Nån som har införskaffat nytrycket av Space 1889? Funderar själv på att köpa spelet men är intresserad av att höra synpunkter!
/Keeper
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Jag har originalutgåvan och älskar den. Underbart spelkosmos, men tyvärr krattig spelmekanik. Vi kör Mars-kampanjen med BRP, men Krilles d10-SHI2-system borde funka lika bra.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nu vet jag inte om vi talar om samma utgåva, men jag har en Space 1889 som är softcover och utgiven av några Heliograph. Den är helt okej, pecis som Mekanurg sa så är reglerna lite... eh, ja man ersätter dem ganska kvickt med bättre system om man säger som så. Man köper det för settingen. Klart värt pengarna om man gillar stärkta kragar och engelsmän i tropikhjälm.


Storuggla, kapten Spaulding
 

Keeper

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
6
Var precis den utgåvan som jag menade, får nog bli ett inköp. Vilka extra böcker rekommenderas?
/Keeper
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vilka extra böcker rekommenderas?"

Jag har faktiskt bara en vars namn jag inte kommer ihåg, den där atlasboken. Och den suger. Usla kartor, torr info och fylld med felaktigheter (Den enda skogen i europa är Schwarzwaldskogen i sydtyskland, till exempel). Mekanurg vet säkert bättre om modulerna.


Storuggla, gooey cake
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Eftersom du talar om ett av mina favvisspel så gör jag tillfällig comeback på forumet och erbjuder dig mina åsikter i form av lite gammal skåpmat:

Om de olika produkterna till spelet

Några personliga köprekommendationer

Till skillnad från Mekanurg och Storuggla är jag också ganska förtjust i spelsystemet, just på grund av dess enkelhet. Det har såklart en del skavanker och jag har själv husreglat en del, men överlag tycker jag det funkar fint.


/Rax, ruvar på semlor :gremsmirk:
 

Keeper

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
6
Tackar för länkarna, de gav en bra översikt. Nu återstår bara att beställa grundboken och ett par extra böcker. Har inte sett spelet i Sverige så det får nog bli en liten beställning från USA.
/Keeper
 
Top