Spökhus vs. Inre demoner

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Så spökhus är hemsökta för att de är fyllda med negativ energi, skelett i garderober, fruktansvärda känslor och trauma som manifesterar sig i fenomen så som spöken, att huset vrids för att terrorisera de i det, förbannelser, illusioner med mera.

Hur bekämpar man en sådan manifestation av trauma?

Jo! Man tar individer med ÄNNU MER TRAUMA och stoppar in dem i spökhuset! De personernas inre demoner och trauma manifesterar sedan och slåss mot sakerna i spökhuset.

Jag föreställer mig att folk åker runt och rekryterar de här människorna. Mamman vars barn dog från en olycka hon kunde hindrat. Den gamla missbrukaren som gråter i receptionen på socialtjänsten. Personen som sitter på psykakut femte helgen i rad. Och sedan skickar man in dem i spökhus för att vara badass spökspöare när deras trauma liksom läcker ut ur porerna på dem och blir ektorplasmisk verklighet.

De inre demonerna är ett vapen att använda för att rensa hemsökta sjukhus eller spårvagnsplattformar eller annat.

Vad fan ska jag ha för system till den här kampanjen?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Jag hade hackat Don’t Rest Your Head. Utmattning tolkas om till koppling till huset, där en starkare koppling ger dig mer kraft, tills du helt sugs in i huset och själv blir ett spöke. Galenskap är traumatisk stress. Du måste kalla på och minnas dina trauman för att framkalla dina ektoplasmiska vapen, men ju starkare du framkallar trauman desto större risk att du får ett panikanfall. Jag hade lagt till ”andnöd” som tredje val utöver slåss/fly, alltså att man står och får panikanfall och kan inte andas och gör ingenting tills en stund efter att faran försvunnit. Får du tre permanent traumatisk stress så bryter du helt ihop och får spendera resten av ditt liv på sluten avdelning.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Jag hade hackat Don’t Rest Your Head. Utmattning tolkas om till koppling till huset, där en starkare koppling ger dig mer kraft, tills du helt sugs in i huset och själv blir ett spöke. Galenskap är traumatisk stress. Du måste kalla på och minnas dina trauman för att framkalla dina ektoplasmiska vapen, men ju starkare du framkallar trauman desto större risk att du får ett panikanfall. Jag hade lagt till ”andnöd” som tredje val utöver slåss/fly, alltså att man står och får panikanfall och kan inte andas och gör ingenting tills en stund efter att faran försvunnit. Får du tre permanent traumatisk stress så bryter du helt ihop och får spendera resten av ditt liv på sluten avdelning.
Det här är ju perfekt!!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Älskar idén men vad händer med ens manifesterade trauma efter man kickat ut spökena? De blir inte nya spöken som i sin tur måste kickas ut?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Älskar idén men vad händer med ens manifesterade trauma efter man kickat ut spökena? De blir inte nya spöken som i sin tur måste kickas ut?
De kryper in i kroppen på personen igen och de typ fortsätter må dåligt.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
De kryper in i kroppen på personen igen och de typ fortsätter må dåligt.
Så hemskt att det är bara på jobbet som man får må lite bra (om man nu mår bättre när traumat får fysisk form? 🤔). Och man måste passa sig så man inte dör på jobbet, man vill ju inte ge kollegorna en massa extraarbete, ifall traumat inte hittar hem till kroppen igen och börjar härja fritt.
 
Last edited:
Top