Nekromanti spåkonster

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Med reservation för om detta är det rätta forumet.

Jag skulle vilja ha lite tips på böcker som behandlar olika spåkonster genom tiderna och/eller i nutid. Ett stort plus om boken/böckerna är på svenska. Ju fler spåkonster som gås igenom desto bättre.

Alla tips på var man kan få tag på information om olika spåkonster välkomnas varmt.

Har tänkt mig utveckla olika spåkonster i DoD som jag spelar och vill därför ha tag på information olika spåkonster. Det är främst översiktsinformation jag vill ha samt som sagt så många olika sortar spåkonster.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hasse on 2001-08-19 13:04.</EM></FONT></P>
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Jag kan rekommendera "Sibyllans spådomsbok" som är på svenska.
Den innehåller. Stjärntydningskonst, Räknegåtor, Kaffesumpens hemligheter, Frenologi, Grafologi, Spå i händer, bondepraktika, Fysiognomik, spå i pannans linjer, födelsemärkenas betydelse, diverse spådomssätt (15 stk), fotografiska konststycken och drömbok.

Du får låna min, för att se om den är värd att skaffa. Det finns en andra del av sybillas bok, som jag inte kommer ihåg vad den innehåller.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Top