Nekromanti Spänningen är olidlig

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Den 8 mars skall nr 2 2005 av Fenix utkomma. Det ställer mig inför några synpunkter och funderingar.

1) Kommer Fenix att hålla tiden denna gång till prenumeranterna, eller får dessa vänta ett par dagar extra?

2) Fansinspalten är tillbaka, första gången sedan nr 3 2004.

3) Hmmm, min prenumeration gick ut med nr 1 2005... och något nytt inbetalningskort eller så har ej dykt upp, får jag nr 2 och får jag då samtidigt inbetalningskortet?

4) Skurkar... Skurkar... Jepp, det är temat.

5) Barbaren Birger...finns det någon fanklubb? Han är bara för skön... Bara inte han drabbas av något skurkaktigt nu?

// Radagast
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, det ska bli kul att läsa det här numret. Speciellt det där avsnittet om skurkar. Känns som det kan bli mycket användbart !!

& tyvärr så tror jag inte det fins någon fanclub till Birger barbaren, vi kasnek får ta & starta en.. :gremgrin:
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Kommentar till nr. 3

Jag fick mitt inbetalningskort för mer än en månad sedan, kontakta Gillbring på

fenix@speltidningen.se

eller

Postadress
Fenix
Sveavägen 110
113 50 Stockholm
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
1) Kommer Fenix att hålla tiden denna gång till prenumeranterna, eller får dessa vänta ett par dagar extra?

Som vanligt; fråga tryckeriet. |-:

3) Hmmm, min prenumeration gick ut med nr 1 2005... och något nytt inbetalningskort eller så har ej dykt upp, får jag nr 2 och får jag då samtidigt inbetalningskortet?

Jag tror att du redan borde ha fått ett nytt i så fall... Meningen är att de ska komma tillräckligt långt i förväg för att man ska hinna förnya och få nästa nummer på vanlig tid -- vilket väl borde ha vart i samband med nr 1/05 i det här fallet. Maila redax och be dem kolla.

5) Barbaren Birger...finns det någon fanklubb?

Ja, de brukar träffas och supa på värdshuset Brunstiga Enhörningen varje tisdag. Medlemskap är gratis för snygga prinsessor...

Njä, men det skulle eventuellt vara en möjlig grej att ha på Birger-sidan på speltidningen.se. Vi har snackat en del om den på sistone, och det börjar kännas lite gammalt att bara ha den där blurben från nr 1/04 på sajten - fast vi vet inte exakt vad man skulle kunna pula dit istället ännu.

Bara inte han drabbas av något skurkaktigt nu?

Möjligen ett anfall av skurkaktighet, eller två. (-:

--
Åke
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Det verkar som FENIX eller tryckeriet inte lyckades att få ut FENIX nr 2 2005 på den internationella kvinnodagen.. Tråkigt men inte förvånade... Hoppas på ngt i brevlådan i morgon.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Det verkar som FENIX eller tryckeriet inte lyckades att få ut FENIX nr 2 2005 på den internationella kvinnodagen..

Tryckeriet lyckades faktiskt leverera i tid den här gången -- Posten fick tidningarna i torsdag förra veckan.

--
Åke
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Anledningen till att du inte fått din tidningen är att posten inte håller vad de lovar. Tidningen lämnades in till posten i torsdags och enligt deras egna uppgifter ska det ta tre dagar för tidningen att komma ut, vilket i vår kalender blir tisdag den 8/3. De verkar som en del har fått tidningen under tisdagen, men att de flesta inte har fått den.

I fortsättningen kommer vi att lämna in tidningen ett par dagar tidigare till posten, eftersom de inte går att lita på. Så räkna med att få tidningen i tid nästa gång eller t.o.m. någon dag för tidigt.

/Anders & Tove
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Du borde ha fått ett inbetalningskort runt den 25 januari, men vi skickar ut ett nytt till dig.

/Anders & Tove
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
I min hand håller jag...

...det senaste numret av Fenix. Jag har ännu inte hunnit läsa igenom det särskilt noga utan det blir ett av kvällens projekt. Jag kommer att skriva en liten recension inom kort.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Jag med [ANT]

I min hand håller jag det senaste numret av Fenix.

Tack vare rubriken blev jag tvungen att hålla tidningen i handen medan jag skrev inlägget, bra övning för jag kom på att jag verkligen suger med att bara skriva med en hand (då jag förhandsgranskade såg jag att vartannat ord var felstavat). Att efter en härlig morgonpromenad (egentligen är det inte morgon förutom för mig då) komma hem och hitta ett nytt nummer av Fenix i postlådan - det är livet :gremsmirk:

Jaggernaut lycklig.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
Fan ta...

...posten! Jag fick bara ett inbetalningskort för Dagens Nyheter idag.

/tobias
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
I min hand håller jag...

..även jag det senaste nummret av just Fenix.
Har gjort en seriös genomkoll & läst en del artiklar som jag först fastnade på, b. la nyhetssvepet, spelrecensionerna, DoD6-grejen, Birger Barbaren - såklart & glädjande nog en ny karkatär till Svenilrollspelet... :gremgrin:
Mitt intryck är att det är ännu en schysst upplaga av fenix & det verkar vara en hel massa trevlig läsning !

/ Johan K, som har kvällens läsning räddad !
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: I min hand håller jag...

Även jag har läst tidningen nu, jag är nöjd, fast jag vill ha mer birger :gremtongue:, vad ajg gillade var att det inte bara var skurkar (även om dessa också är trevliga ibland), fansin spalten var intresant.

Tack för en trevlig tidning
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: I min hand håller jag...

Hey Walium, var det samma Walium som bjöd på Winter postern på Tradera och missade den med en krona?

P
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det finns bara en walium

Ja, det stämmer. Jag har tidvis perioder av ganska flitiga Tradera-besök även om jag sällan följer auktionerna ända till slutminuten vilket förstås leder till att man förlorar dem med en kronor och andra liknande saker. Hurså?
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Det finns bara en walium

Blev nyfiken bara, tyckte det var synd att du missade med en krona om du ville ha den. Säg till så ordnar vi det =).

P
 
Top