Nekromanti South Park Rollspelet

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
”Samtliga karaktärer och händelser i detta rollspel - även de baserade på verkliga människor är helt och hållet uppdiktade. Alla kändisröster är imiterade… dåligt. Det följande rollspelet innehåller ovårdat språk och borde med tanke på dess innehåll inte spelas av NÅGON!”
- Så lyder introduktionstexten till det rollspel som påbörjades och nästan avslutades idag av mig och en vän (inaktiva Angelus). Vår målsättning var att kunna börja på morgonen och ha spelet klart till kvällen, men vi fick lite trubbel så vi kom inte hela vägen fram, men en bra bit på vägen.

Ja spelet baseras i största enkelhet på TV-serien South Park; inte unikt och inte eget, men förhoppningsvis bra. För alla skeptiska kan jag säga att jag håller med, jag tycker inte om spelet eller serien vidare mycket men jag har slitit lite med det här ändå. Saken är den att medskaparen ifråga varit mycket skeptisk till dogmakonceptet i allmänhet och haft svårt att skriva något riktigt på senaste tiden så jag åtog mig att försöka hjälpa honom över en tröskel och vi började arbeta...
- Även om jag nu har gjort omkring 73% av allt arbete så står jag fortfarande som Tack till-snubbe, jag ville helt enkelt att rollspelet skulle bli hans.

Men för guds skull, ta en titt på det ack så ofullständiga men strävsamma projektet som nu ligger här. Enjoy!
 
Top