Nekromanti Soundtrack...

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Någon som har soundtracket till Night of the Living dead?
Finns den?




Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Nja, det kanske är lite svårt att hitta också. Jag var och sökte på cdon och fann inget. Men det måste väl finnas många andra bra soundtracks från zombierullar? För det är klart att det verkar kul - jag har nog aldrig testat att spela kult med just den typen av soundtracks. Verkar bra.

Mac - ingen som har soundtracket till braindead? /images/icons/smile.gif
 

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Jo, jag tror att den musiken skulle passa bäst. Jag har ju kört en del med evildead soundtracksen! Någon som vet nån bra soundtrack review sida för rollspelare?




Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Mja, jag vet ingen sida för soundtracks men jag vet att många folk gillar att just diskutera om olika soundtracks och om filmmusik här på skräckforumet. Öhh, det kanske är dags att en sektion öppnas här på rollspel.nu där folk kan lägga in sina recensioner om olika skivor. Lite som dedär recensionerna i codex. Redaktionen, vad tycker ni?

Mac - skulle gärna skriva om lite skivor på en sån sida.
 

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Ja det vore bra! Det vore något för redaktionen att tänka på! Föresten, någon som spelat Quashmanrot?




Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Ja, det är ju väldigt bra. Men liksom, det var ju du och jag som skrev det (jag och HighSpirit sitter liksom på samma nätverk här i skolan nu, fast i olika salar) och jag tvivlar på att någon annan än våra vänner har spelat det. Vi får nog se till att skriva klart det. För det är en rätt orginel idé skulle jag tro. Finns det några andra rollspel som baseras på 70-80 talsskräckfilmer?

Mac - Quashmanrot är tidernas skräckrollspel!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Någon som har soundtracket till Night of the Living dead? Finns den?</I>

Originalet eller remaken? Båda har utmärkta soundtracks - fast jag har aldrig sett till nån cd med dem.
(Tycker fö att Tom Savinis remake är en klart underskattad film; en lektion i konsten att variera en gammal historia. Lite som att spelleda ett äventyr för andra gången, faktiskt. Det blir liksom samma story men ändå inte.)

Enda zombie-soundtracket som jag kan påminna mig på rak arm är det från Return of the Living Dead, men det består bara av punklåtar; Elmer Bernsteins musik till filmen verkar inte finnas utgiven.

--
Åke
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
jag har skrivigt ett jävligt orginelt Zombiefilms spel där man bara spelar enkvälls scenarion och det bara är meningen att en till två av spelarna ska överleva. har en skitbra tabell för att skapa skrävkfilmer där man bland annat kan se var och varför ungdomarna (alla är alltid under 23) är och hur myckaet eventuelle vapen somfins till hands och så vidare. Arketyps baserat. lite enformit i längden kanske.

Jävligt bra i alla fall :)
 
Top