Nekromanti sortera reddit?

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Hur gör jag om jag vill sortera en subreddit på "tråd/ämne med nyast kommentar överst"? Så att reddit fungerar så som jag är van vid från forum, exempelvis detta.

Till att börja med: heter det tråd, ämne eller något annat? Jag kallar det tråd tills vidare.

Jag vill inte sortera på tråden självt, utan sortera trådarna på vilken av dem som har nyast kommentar.

Att sortera på "new" funkar inte, eftersom det bara tar hänsyn till när själva tråden skapades. Senaste kommentar i subredditen kan ju vara på en äldre tråd.

Jag hittar alltså sätt att sortera trådarna, och jag hittar hur jag kan sortera kommentarerna i trådarna. Men jag hittar inte hur jag sorterar trådarna baserat på kommentarerna!

(Jag vill inte sortera på "best", eftersom det får kommentarerna komma i oordning och dessutom baserat på hur populära de anses vara. Likaså fattar jag inte vad rising, controversial, top, gilded, promoted ka vara bra för. Eller, visst fattar jag att de är behändiga när reddit används för att slänga upp bilder på söta hundvalpar, för att direkt komma till de populäraste bilderna och skippa skitsnacket.)

Men nu när exempelvis Järnringen valt att använda reddit som sitt engelskspråkiga supportforum behöver jag använda reddit som ett forum.

Då behöver jag kunna läsa varje tråds kommentarer i kronologisk ordning, med de trådar som senast fått inlägg i överst så jag inte missar dem. Eller hur ser jag annars vilka trådar som har nya kommentarer i sig?

Nån som kan?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jag använde reddit ett kort tag men gav upp, delvis för att jag stötte på såna här svårigheter. Formatet är optimerat för att korta och fyndiga eller stötande saker (sånt som genererar mycket upvotes utan att folk behöver lägga tid på att läsa det) ska gynnas, och allt annat hamnar i skymundan. Tänkvärda och komplicerade inlägg försvinner för att inte lika många läser hela och upvotar.

Dvs jag är också intresserad av en lösning, men jag har själv fått uppfattningen att reddit är mer anpassat för att uppfylla folks tomma bekräftelsebehov än för intellektuella utbyten och diskussion.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Det kvittar tyvärr. Sålänge rollspelare diskuterar på reddit behöver jag läsa där.

Framför allt försiggår betydande Dungeons & Dragons där, men nu kanske även Symbaroum...
 
Top