Lite standardsvar
"
Använder ni era karaktärers namn då ni handlar 'Noomi går fram mot...'?"
I regel använder jag jag-form när jag beskriver vad mina karaktärer gör, men känner jag verkligen inte för att rollspela (är sliten etc) så beskriver jag istället vad min karaktär gör och då använder jag namnet..
"
Hur bra är du som SL på att improvisera dialog..."
Beror på om det har något med scenariot att göra och hur pigg jag är.. Ju mer det har med scenariot att göra och ju sämre påläst jag är, desto sämre går det..
"
...ändra ordföljder, grammatik beroende på ras?"
Nej, inte alls.. Jag skulle vilja börja exprimentera med dialekter men det är rätt jobbigt att uppehålla, eftersom en del av hjärnkapaciteten används till att använda dialekten samtidigt som jag ska improvisera fram något att säga..
"
Används kropsspråk?"
Om det är ett extremt kroppspråk, så ja.. Annars så brukar jag vilja intala mig själv att kroppspråket kommer naturligt, så länge jag sätter mig in i rollen ordentligt.. Fryser min karaktär och jag tror mig själv frysa, så drar jag mig samman mer..
"
Kör ni med engelska då ni vill vara Hollywoodaktiga eller är det stenförbjudet?"
Jag tycker personer som snackar engelska är töntar och om de försöker göra det under ett speltillfälle så tycker jag det är lika stämningsförstörande som att lyssna på Spice Girls medan man spelar fantasy (ja, det har hänt mig).. Tyska och spanska går an.. Har för mig att en spelledare och spelare hankade sig fram på tyska en gång, för att markera hur svårt det var att kommunicera.. De var de enda i gruppen som kunde tyska (läs: det gemensamma språket mellan spelledarperson och rollperson)..
"
Kort sagt; ta ett scenario ur minnet och skriv ner hur det brukar låta/ser ut då ni spelar."
Kan inte, för jag skulle antagligen försköna hur vi spelade.. Dessutom så skulle det bli asmycket text, eftersom det hinns drällas av massor med ord under någon minut utan att något vettigt bli sagt.. Ta istället och kolla på
The Gamers.. Den är mer träffande om hur det går till..
/
Han brukar ibland imitera ljud men det är rätt sällan förekommande, men däremot så brukar han försöka använda sig utav analogier rätt mycket