"Jag ser det inte som SF, mer som postapokalyptisk fantasy med ett och annat steampunk-drag."
Hörddu, skall man ställa kram på vetenskaplighet skulle de FLESTA spel som brukar betraktas som SF inte platsa här i 13 sekunder... ;-) Såvida man inte hävdar att om det har rymdskepp och dödsstrålar då är det SF, men inte annars... Och Mutant har åtminstone dödsstrålarna. :-D
Mutant använde tillräckligt mycket "vetenskapliga" och "teknologiska" troper och teman för att klassas som SF, IMDO. Själv tror jag att det inte diskuteras eftersom majoriteten av den grupp gamers som postar här inte har samma nostalgiska kärleksförhållande till Mutant som många i min generation (född 71) har (inte för att andra inte skulle kunna digga spelet heller, men det HJÄLPER om man kunde läsa när första upplagan kom ut, och enda sättet att få avfyra ett eldvapen på svenska i ett rollspel var Mutant...)
Nightowl, som bara vill tillägga att hans första RP någonsin var en muterad tjur med Immunitet: Allt, Gälar&simhud och Klor.
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!