Nekromanti Sorgernas Brunn [ExtremSpoiler]@Silvervarg

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Hej!
Jag beställde äventyret Sorgernas Brunn i onsdags (tillsammans med Eon III). Kan nån som spelat/spelledat det berätta lite mer vad det handlar om så jag vet vad jag får? Skulle vara spännande att höra. Något man bör undvika i äventyret? Finns det några fel?..etc..
Tacksam för alla svar :gremsmile:

//Renisis - som längtar.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
En synpunkt..(SPOILER)

I slutstriden finns en enorm bugg enligt mig..

Demonen får itne lämna sitt pentagram och han har inga avståndsattacker förutom besvärjelser.

Detta ger följande: står gruppen och beskjuter fanskapet med avståndsvapen så är han absolut ingen match..det räcker med ett smärtktryss för att han ska tappa koncentrationen.

Åtgärda..
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Kan nån som spelat/spelledat det berätta lite mer vad det handlar om så jag vet vad jag får? Skulle vara spännande att höra. Något man bör undvika i äventyret? Finns det några fel?..etc..
Var inte rädd för att leka med sidospår, de sidospår min spelgrupp åstakomm under våra två sorgernas brunnmöten var mycket skoj. Om man bara tar med "det nödvändiga" blir äventyret ingen hit men tar man ut svängarna så blev det iallafall för mig mycket bra. Det enda som jag inte gillade orddentligt var demonen i ruinstaden som stridsmotståndare. Detta löste sig dock eftersom en av rollpersonerna var martaritroende och ägde ett Zorstraks son i vår grupp kännt som "stor stark son". Detta heliga svärd drämde han, efter att ha motstått frestelsen i ansiktet på demonen och fördrev den. Problem åtgärdat.

/Ceram, ingen stor fan av regelmässiga strider mot övernaturligheter.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
The Well of Sorrows [Spoiler]

"Sorgernas Brunn" gjorde min handelsman Ethelberth till Nadas mäktigaste man och fixade så att han något oförtjänat fick sig rykte som tirakslaktare och demondräpare. Vidare så fick han en hel massa fetingkoola gadgets som beskrivs här.

Men, som tidigare sagts, det bästa var det som hände runtomkring äventyret, själva äventyret var lite halvslaskigt på sina ställen (då främst "provet", som höll på att sluta fatalt (för SLP's del) och rövarstriden som kostade två RP livet, dock mest till fördel för oss överlevande :gremgrin:).

MVH
Brave Sir Ethelberth, Slayer of Evil
 
Top