Sorgen var hennes

Läste.
Håller med om att det är en bra titel!
Jag gillar att gruppen kan styra det både mot ljus och mörker beroende på hur det passar dom själva.
Några förtydliganden kan ju vara på sin plats, t.ex. att gruppen faktiskt spelar "Hon" men i olika kapitel av storyn (?).
Ett spontant tips kan ju vara att man ska gå i nån form av ordning (högervarv, ålder på spelare etc) och att när någon vill bryta in och förändra storyn så har den agerande spelaren X tid eller meningar att avsluta innan inbrytaren får sin chans. Det förtydligar kanske SLs roll som moderator också, om det nu inte ska vara helt samberättar-spel

Med nått förtydligande, lite putsad prosa och nån extraregel om vem som får prata blir betyget ett; skulle spela med rätt grupp/10.

Edit: Insåg att det kanske är meningen att spelarna ska vara random personer som stöter på "Hon" som är en SLP. Men ja, nån mening om spelupplägg var det ja :)

Har idéer jag behöver få ur mig, så skrev något kort. Huruvida det är spelbart eller ej har jag ingen aning om. Men behövde bli av med idéen.
Det är en ball idé! Lite för avskalat för mig, tror jag, men det beror mycket på vad gruppen gör med det och hur det landar i spel, tror jag. Om någon tog med sig detta på konvent och pitchade det så hade jag sagt ”Ballt, vi testar!”. Men håller med föregående talare om att instruktionerna för hur man pratar behöver fyllas ut lite.

Det är en ball idé! Lite för avskalat för mig, tror jag, men det beror mycket på vad gruppen gör med det och hur det landar i spel, tror jag. Om någon tog med sig detta på konvent och pitchade det så hade jag sagt ”Ballt, vi testar!”. Men håller med föregående talare om att instruktionerna för hur man pratar behöver fyllas ut lite.
Ja alltså det här var en idé jag bara behövde få ur mig. Går och funderar på hur jag kan göra det till något mer spelvänligt och spelbart. Får se vad som händer framgent.

Har även sätt din kommentar @Skald, valde bara att citera senast inkomna :)

Back