Nekromanti Sorgarnas brunn...

Nauseam

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
147
Location
De mörka skogarna i Östanled.
LÄS INTE DENHÄR DISKUTIONEN OM DU INTE REDAN HAR SPELAT SORGARNAS BRUNN Specielt om du inte är SL...

Ska innom kort spelleda "Sorgarnas brunn" och tänkte bara höra mig för med er andra SL:ar vad vi tyckte, var det något ni hade önskat ni tänkt på, något som var extra kul, som var väldigt B, var något ogenomtänkt... Kort och gott; hur gick det?

en som i morgon ska vara SL

~nauseam~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
När tiraken kom ridandes så visade jag spelarna bilden på honom från äventyret. Dom tyckte att han var så hotfull att de dödade honom på fläcken...

Efter det så brände de ned halva Nada också...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Låt fienderna vara svårare, ge ronita lite i dolk eller nått. Låt för guds skull demonen vandra runt i rummet.(Alven i gruppen dödade honom med en pil i hjärtat, tråkigt slut) Förstör alla pilbågar eller tvinga dem slösa alla pilar. Låt INTE dem förstöra nada! (hur gjorde de det? det finns ju minst 100 stadsvakter!)

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Låt INTE dem förstöra nada! (hur gjorde de det? det finns ju minst 100 stadsvakter!)

För att inte tala om att (nästan) alla inevånare i Asharien är beväpnade... Jag skulle INTE vilja ha det uppbåd som lär bli om man bränner ner Nada efter mig.

BTW: Är Nada döpt efter datorinstutionen på KTH med samma namn eller har den lustifikation kommit till av en slump???


/Bjorn
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,930
Location
Sandukar
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Namnet Nada har en helt annan historia. ,-)

-Marco Behrmann
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Fala då ?

Hatten är övertygad om att Fala rödfärg är mundanas svar på Falu rödfärg..

Lika så Falakorven är svaret på Falukorv.. Jeep logisk lek med ord..
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Fala då ?

Hatten är övertygad om att Fala rödfärg är mundanas svar på Falu rödfärg..
Lika så Falakorven är svaret på Falukorv..


A-HA!! Där har vi alltså förklaringen till de lättklädda kvinnorna i illustrationerna som en del brukar gnälla över - fala damer är förstås Mundanas motsvarighet till våra egna Zorn-dalkullor! (-:

(Falu = från Falun, Dalarna, om nån nu inte fattade det där.)

--
Åke
 

Vrimzikiel

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
21
Location
Göteborg
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Jag var en av spelarna. Så jag vet hur det gick till. Vi skulle frita han, uhm vad hette han Dubbel-Lammer va?, stråtrövaren iallafall. Vi valde att göra inbrott kvällen innnan han skulle hängas. (det var detta äventyr va, kommer inte ihåg namnen så bra).

Allt gick bra, i fick upp ett fönster och vår mästerbågskytt hade inge problem att tillsammans med en lönnmördare (spelad av mig) beväpnad med ett dubblearmborst att tyst ta ut de vakter som fanns på väg till fångrummet.
Väl i fångrummet satt en stor, full vakt, som först fick en pil i halsen (otur med tärningar gjorde att han överlevde), sedan en skäkta i bröstkorgen, och nästa runda likadant igen. Men han dog ändå inte utan stapplade upp och gurglade, vilket fick en annan vakt att kolla hur det var med honom.

Then hell broke loose... Dvärgmagikern som stod utanför och höll vakt började bli nervös då han hörde röster därinnefrån. När han sedan såg hur hans två kamrater slogs med svärd mot allt mer vakter tyckte han att en avledningsmanöver var på sin plats. Ett eldhav (nån besvärjelse) på andra sidan gatan funkade bra, huset fattade eld och vakter störtade dit för att släcka.

När vakterna inne i huset var ner huggna klättrade vi ut och upp på en vagn som dvärgen körde, tyvärr kom några stadsvakter med pilbågar efter oss, ytterligare ett eldhav fick dem att ge vika då de var tvugna att fly från lågorna, som dessutom fick ytterligare ett hus att börja brinna.

Då vi flydde visste vi inte hur vi skulle ta oss ut ur staden, men det visste mannen vi just fritagit, en smed som bodde alldeles vid stadsmuren hade en gång ut.

Det funkar bra och vi skall precis stänga luckan till gången efter oss, när Dubbel-Lammer säger att den enda som sett oss är smeden. Detta fattar jag som en pik och skjuter den gode smeden, som står med ryggen till, i bakhuvudet (extra-skada hjärna). Sedan flyr vi genom gången och när vi kommer ut ser vi hela Nada stå i brand PGA "eldhaven" som spritt sig.
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

AH! det där å ta ut honom! va kul det var, vill ni veta en sak, jag var en riddare, och dessutom den med bäst i smyga, 7!!!!!!!

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 

Tribble

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
45
Re: Sorgernas brunn...

Visst gick det bra. Äventyret är ju ganska rakt-fram. Jag ledde äventyret, och eftersom mina RP inte var speciellt koboldiga levde de under press, så fort de mötte någon som ville slåss. Och det händer några gånger. Dessutom fick de en klump i halsen när de såg den lille pojken.

En av sakerna jag märkte var hur stygg (praktisk) besvärjelsen Blindhet var vid möte en och en. RPna fick också på andra vägar lära sig varför söta flickor ofta äger stora voffsar.

Fler saker hände naturligtvis, men eftersom jag inte har boken här har jag glömt flera saker.

- Snart dags att börja slå på åldringstabellen -
 

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Det roligaste inlägg jag läst på länge. Skrattade gott. Det lär krävas en hel del av mina spelare för att bräcka det.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

I vår kampanj använde vi oss av en magiker som förvandlade sig till en orm och kröp genom gallret in till Lammert och förvandlade han till orm och hjälpte ut honom genom gallret för att sen själv krypa ur...
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Var inte demoner odödliga?

Nej, enligt vissa antydningar jag fick lite var stans (jag minns inte var) kan inte en demon manifistera sig på det "verkliga" planet om inte en varelse där kallar den. Därför går det att övertala en demon att lyda en om man lovar att släppa lös den senare. Jag och min bror har kommit ganska långt i demonologi och magiteori, och misstänker också att anledningen till varför man ska offra människor för att frammana demonen är för att använda själarna som valuta. "Lyd mig och jag ger dig denna barnasjäl, för att stärka din existens" Min bror vet det sanna samnet på en rang 8 demon!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Lite närvös grupp kanske *ler* [nt]

Sket inte dubbel Lammer på sig när en orm som väger lika mycket som en människa kröp ner i hans cell? Och sedan förvandlade sig till en människa!

Är inte förvandlinggrejen en ritual? 2,5 timmar tar den. Vad gjorde ni under den tiden. Och blev inte vakterna lite misstänksamma över allt mumlande? (för att inte tala om d-ls skrik)

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hatten slingrar sig fram[nt]

Öö *harkel* Lamar fick först en förvarning om HUR de skulle ta sig in och HUR han skulle få ta sig UT ur buren..
SÅ han var beredd på att en ORM skulle krypa in.. MEN han vart ändå rädd...

Sen var Magikern inte en Människa utan en Tirak..
 
Top