Nekromanti Sorcerer revisited

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Coolt!

Riktigt, Quicken är tämligen meningslös för Sorcerers.

Se det så här: Alla meta-magic feats kräver att du mixtrar med trollformeln lite extra vilket gör att det tar extra lång tid att förbereda den. För en Wizard gör ju det ingen skillnad eftersom han gör det i förväg. En Sorcerer får lägga lite mer tid i skälva kastandet av trollformeln istället.

Det finns dock en annan feat. Kommer inte ihåg vad den heter. Den finns i Tomb & Blood, Magic of Faerûn och/eller FRCS. Som gör det för en Sorcerer att förbereda en trollformel i förväg och då slippa den extra tiden det tar att använda meta-magic feats.

/images/icons/clever.gif


- Mattias
 

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
Re: Coolt!

ok, den ska jag helt klart presentera för min DM, om jag ska spela Sorcerer d.v.s.........
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Ähum....

....det är bra att du finns som har koll på reglerna för det har ju inte jag helt och hållet........håller fortfarande på och lär mig D&D.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,307
Location
Göteborg, Lindome
Arcane Preparation

Om jag minns rätt heter den Arcane Preparation och återfinns i FRCS.

Det tråkiga bara, i mitt tycke, är att en Sorcerer då förlorar en del av sin särart om man använder denna Feat flitigt.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Arcane Preparation

Visserligen, men den kostar också en del. Man måste slösa en feat, sen så tar ju trollformeln en "minnes lucka". Kanske till och med på en högre nivå?
 
Top