Nekromanti SoR - rollspel

Saruman

Veteran
Hej alla !!!

Jag hörde för ett tag sen att den ska finnas ett Sagan om Ringen-rollspel.
Tänkte inte så mycket på det då..men nu när man sett filmen (2ggr) så blir man lite sugen på att testa.

Så min fråga är: Vet någon vart man kan få tag på det ??

Det finns två gamla som inte görs längre och så kommer det ett nytt (en basic version och så en fullversion) nu snart.

De gamla är:
Middle-Earth Role Playing (MERP), en bantad version av Rolemaster.
Sagan om Ringen - Rollspelet, en översättning av en MERP version till svenska.

Båda de äldre hittar du efter lite möda på t ex www.hobbyspel.com och det nya kommer väl i affärerna när du minst anar det..

Det kommer ett nytt Sagan om ringen-rollspel någon gång under våren.
Du kan läsa mer om det på http://www.decipher.com/lordoftherings/rpg

Där står det att det skall släppas i februari, vilket det förmodligen inte kommer att göra eftersom han som gjort det påstår att det är försenat till våren.

Ett nytt SoR-rollspel kommer i februari, tror jag.. Vänta tills det kommer istället.. 288 sidor i fyrfärg som lanseras i en box av företaget Decipher.. Ett äventyr tillkommer..

/[color:448800]Han</font color=448800> som blev rätt positiv till rollspelet när han läste om det i Codex #11 -01

Du skulle nog kunna få köpa det av mig, för jag har inte spelat det så mkt. Kanske för att tidagare så var det bara jag som var insatt i SoR, men nu är det helt plötsligt mycket mer populärt. Men ändå, är du intresserad så finns möjligheten.

Back