Nekromanti SoR komplett?

Akan

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
87
Den första svenska utgåvan är gulbrun med en bild på Ringens brödraskap med Domedagsberget i bakgrunden och den andra utgåvan är röd och har en bild på porten i minas Tirith när Gandalf hejdar nazgülernas ledare.
Aha. Då är det nog andra utgåvan jag äger. Har spelat detta en hel del för länge sedan. Väcker många roliga minnen.
 

Akan

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
87
Re: SRR komplett? (smått ot)

...vilka översättningsmissar rör det sig om?
Jag har inte jämfört så noga men en översättnings/regelmiss är att i MERP så är ditt värde i förflyttning så många fot du kan röra dig på en runda (10 sek). Skulle du springa så dubblade (eller mer, kommer inte ihåg) man detta värde.

En riktigt snabb person kunde ha 60 i förflyttning och kunde då röra sig obehindrat 60 fot per runda utan ansträngning.

Problemet med översättningen blev att inga omräkningar gjordes utan man bytte bara fot mot meter. Så nu kunde den snabbe personen röra sig obehindart (typ gå) 60 meter på 10 sek (21.6 km/h). Detta hindrade dock inte rollspelandet men vid några tillfällen fick vi fram väldigt absurda resultat. :gremsmile:

Vid en vild jakt på en tjuv till häst visade det sig att dunedainkrigaren faktiskt tjänade på att kliva av sin häst (en mindre häst) och förfölja honom till fots.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: MERP???

Är MERP svårt att få tag i tro - och är det värt något, kommer det alltså att vara dyrt i så fall?
MERP inte svårt att få tag på och brukar inte heller kosta alltför mycket. Om du kan tänka dig ett halvslitet exemplar borde du inte behöva betala mer än en svensk hundring på eBay. Om det bara är grundboken du är ute efter är mitt tips att bara bjuda hos brittiska säljare, eftersom fraktkostnader från USA har en tendens att skena iväg.
 
Top