Nekromanti Sommarrollspelet?

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Som det ser ut nu, så blir det fortsätta med Star Wars aaga edtion (om vi nu kan få till atrt spelledaren och vissa spelare behagar vara med samtidigt), och även fortsätta med den nyss återupptagan Mutants & Masterminds 2nd edition-kampanjen.

/Ulfgeir
 
G

Guest

Guest
solvebring said:
Hm, det låter som ni haft oturen att just spela under en vindstilla dag eller så? Min erfarenhet är den att visst, det är varmt - speciellt nu, bannemej - men om man sitter ute på någon altan eller så, och har något att dricka så brukar det alltid gå vägen och efter en stund då man glömt värmen bli riktigt trevligt.Fast man borde väl rekommendera sommarkvällarna och nätterna, som är bäst då det svalnar av.
Senaste spelmötet [28 grader] blev ett skönt spelmöte på polarens veranda. Mitt under spelmötet hackade jag till lite fransk potatissallad med lite dijonsenap och kapris och så gjorde jag lite tzatziki och humus, vi drog fram grillen och grillade lite kyckling. Till detta blev det lite vitt vin och öl. Med andra ord gäller det att utnyttja den fantastiska värmen till något positivt. Att kombinera rollspel med lite skön grillmiddag är optimalt och skulle aldrig byta ut det mot en mörk, kall och regnig svennehöst eller vinter... Sommar FTW! :)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,016
Location
Umeå
På tal om sommarlov, minns när rollspelen kom till min hemby Färna, de som var lite äldre än mig började spela ett år innan och jag minns snacket om det där nya underliga. Alla mammor var förundrade över vad som flög i deras söner när de inte längre badade och mekade med moppen, istället låste alla in sig, stängde dörren och drog ner persiennerna. Spela spel? Det var väl nått man gjorde vid köksbordet med familjen. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,732
I bästa fall lite Panty Explosion på internet. Speltillfällen verkar fortsätta att gäcka oss... I värsta fall blir det väl inget spelat alls för det finns ingen att spela med*. Om ingen tänker komma förbi och hälsa på förstås? Jag erbjuder en våffla och visning av min medeltidskyrka om dagen och hett, passionerat spelande på kvällen. Typ. Eller nåt.

*: En sanning med modifikation... min flickvän kanske skulle vara med på att spela nåt men nu är hon bortrest en vecka, sen skulle hon få nåt besök och sen ska hon väl jobba på skitkonstiga tider i en månad... >_<
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag hoppas få till lite spel i sommar iaf.
Vad & när det blir, vette hundan faktiskt. Bara hoppas att der blir något.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag kommer från det blåsiga Göteborg. Jag minns hur vi spelade D&D på altanen till min föräldrars villa en varm sommardag 1977. Det var behgligt, men vindfläktarna föste runt de alltför många papprerna stup i kvarten.
Härligt härligt!
Ja, det där med vindfösta papper känner jag alltför väl igen, och dessutom brukade vi ha många levande ljus till hjälp nattetid, vilket brukade medföra hinnor av stearin på rollformulär och dylikt. Tro mig, en stearinhinna på papper är omöjlig att få bort, men å andra sidan har man bevarat texten på pappret så länge som pappret i sig lever kvar. Det skrevs ofta nya formulär på den tiden. :gremwink: Folk brukade i trötthetens namn även småspilla kaffe och dricka på sina formulär framåt morgonkvisten.

Nuförtiden spelar jag helst inomhus, även varma sommareftermiddagar. Rikligt med vätska hjälper.
Sant, de säger ju det att bästa sättet att undfly värme är att stänga den ute. Och som sagt, dricker man tillräckligt hela tiden mår man helt okej.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Jag dricker typ alltid bärs när jag spelar rollspel, så jag får ungefär samma effekt oavsett om det är varmt eller inte.
 
Top