Nekromanti Sommarhälsning från Kopparhavet

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
En sommarhälsning och ytterligare ett varmt tack till alla backers som hjälpt göra Kopparhavets Hjältar till verklighet!

Bakom kulisserna pågår arbetet för fullt - flera ytterligare kapitel är nu i princip färdiga, och vi har kalibrerat och tweakat här och där för att anpassa Hjältarnas Tids smidiga motor till Kopparhavets Hjältar. Till exempel har vi landat i att vi vill förenkla begreppen runt påslagstärning, förbättringskryss och förbättringsslag - istället tänker vi köra på färdighetstärningar och erfarenhetskryss.

Samtidigt skall speltestet av ett av våra två introäventyr precis gå av stapeln, och arbetet på äventyret Sirenens Klagan fortskrider också i rask takt.

Vi återkommer med mer specifik information om backer survey och hur ni kommer att kunna hantera era add ons i Helmgasts webshop inom kort.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Dunderklumpen;n331109 said:
Heja, heja!
Tackar! Ja, vi har faktiskt varit förvånansvärt produktiva. För egen del beror det till stor del på att vi nästa vecka drar igång Kopparhavskrönikan.

Vi börjar med introäventyret Den svarta ankan (ja, det är ett hommage till Mekanurgs klassiker Den vita duvan i Sinkadus #3 (tror jag)). Efter det följer vi eventuellt upp med Krut i lasten och börjar samtidigt väva in element från Sirenens klagan (skrivs av vije och ser oerhört coolt ut!).

Så på måndag sveper jag in mig i SL-capen och låter afUttermark och resten av spelgruppen äntligen få återvända till vårt älskade Kopparhav!
 
Top