Nekromanti Sommarens hitlista är här nu!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,631
God dag i sommarsolen!
En gång i tiden har jag varit folkhögskoleelev (på Skurups fhsk). Det blev emellanåt rätt långsamt på den där skolan och riktigt långtråkigt dessutom. Den skånska åkern under perioden november-april är utstuderat händelsefattig och skånska åkrar omgav skolan i alla väderstreck.

Att det då dök upp en sk "På-och Av"-lista ska inte skyllas på de unga okunniga sinnen som trängtade efter kunskap, utan snarare på den enformighet som rådde.

Eftersom vi rollspelare alltid är lite bättre, vet lite mer, är lite mer civiliserade mm, mm än vanliga människor ska vi dessutom göra en upplysande dito.

Alltså en på och av lista är en sådan som listar vad som är hippast och "lökigast" just nu!

Ok, vi tar och skiter i det där "lökiga" förresten- det lär bara leda till massa negativism och flejm och andra hemska personliga påhopp som jag inte vill vara anstiftare till!

Men, uppriktigt talat, vad är hippast just nu i rollspelsvärlden?
Med "hippt" menas alltså übercoolt. Det handlar inte om bra, funktionellt eller något liknande. Bara om vad som anses vara "rätt i tiden". Sedan kan man garva lite åt de hippa eller låta sig bli imponerad.

/Basenanji, som kommer förbli hopplöst ohipp. Så fort jag upptäcker något nytt så har det precis hunnit bli "ohippt".
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
hippast just nu? Nordholmia. Helt klart.
mitt i sommarvärmen dyker en iskall och rejäl bok upp från järnringen.

Den är faktiskt så hipp och inne att den inte har kommit ännu.

dessutom är den ju till sveriges hippaste rollspel.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,728
Alltså... skägg är ALLTID inne. [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
EON III (Bättre eller sämre - det är frågan. Men det verkar lovande, och det räcker för mig).
'2046', Wong Kar-Wais kommande film. (Asiatisk film ligger väl i tiden i största allmänhet?).
Three peppers-dipp. (Ny dippsmak! Gudomlig!. Och stackars min kropp...dumma OLW.).
Förvirrade akademiker. (Ni skulle se folket på mina institutioner...).
Skägg (instämmer med föregående talare).

ja...sedan vet jag inte. Allt som alltid är hippt, liksom. Personligen intresserar jag mig just nu väldeligen för medeltida kulturer utmed Sidenvägen och i Östturkestan, men jag antar att det är och förblir ungefär lika hippt som tweedkavajer med lappade armbågar, dvs inte. Jag antar att det samma gäller för Eon III egentligen, men det ger jag faen i.

Nu inser jag att jag inte tittar åt något annat än Eon, Kindred of the East (out of print), Tribe 8, Unisystem, indiespel och friform på evigheter nu. Cirkeln är sluten, antar jag. Men jag antar att Conan och Hyboria fortfarande är ganska hippt...jag måste köpa Conan-rollspelet, D20 eller inte.

- Ymir, ohipp?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Förra veckans trend var väl i alla fall spelighet i rollspelen. Roliga regler och mystiska slumpgeneratorer istället för låtsasrealism.

Hippast i sig är förstås alltid Pimps, Players and Private Eyes; men det är ungefär som att säga att solen är en rätt bra ljuskälla, så det kanske jag inte behövde nämna. :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skulle nog sätta en femma p åatt mittland komemr att vara rätt så übercoolt när den kommer ut..
Sen så är det alltid inne med lite skägg. allmänt trevligt rollspelande åxå innte...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Är du helt efter, eller?

"dessutom är den ju till sveriges hippaste rollspel."

Undergångens Arvtagare var ju förra årets hippaste rollspel! I år är det ju bara... coolt och bra.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
  • Samberättande. Nobilis och tyska utgåvan av Engel som exempel. Det är inte längre spelledarens roll att avgöra hur det går. Det ska jag göra själv, på ett sådant sätt att det främjar ståryn.
  • Gyllene tidsåldrar. Eberron och vad den andra nya d20-världen nu hette är sådana där guldåldern inte var en försvunnen storhetstid då alla coola artefakter tillverkades, utan faktiskt inträffar just nu.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: Sommarens hitlista är här nu! [edit]

Saker jag tycker om som är hippt:
[*]Post-apokalypsspel
[*]Ånga
[*]Mässingssaker (Fast allmänt konstiga metaller är det väl mest)

Saker jag inte tycker om men som verkar vara hippt ändå:
[*]Onödigt krångliga regler
[*]Krav på originalitet
[*]Besserwisserfasoner mellan fanboysfraktionerna
[*]Dvärgar

Tilläggas bör väl att jag alltid är hopplöst ohipp. :gremsmile:

<font size="1">Edit: Fixade stavfel och lade till parentesen...</font size>
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Sommarens hitlista är här nu! [edit]

"Tilläggas bör väl att jag alltid är hopplöst ohipp."

Du är alltså en krånglig, besserwissande dvärg som försöker vara orginell? :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Re: Sommarens hitlista är här nu! [edit]

Nänänä, det där är ju hippa saker (tyvärr). Jag är nog en långhårig tonåring som tycker om vissa mainstream saker och vissa udda saker bara för att det är coolt. :gremsmile:
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Re: Eon III - Den här sommaren?

Verkligen? När? Var? Hur?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Eon III

för oss som inte orkar oss in på eonforumet, skulle någon kunna länka till en presentation av eon3?

eller kanske skriva en här?

chrull
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Eon III - Den här sommaren?

Ja. Snart. Antingen i en spelbutik när dig eller Neoshoppen för snabbast leverans. Genom ett intensivt arbete av en liten grupp personer under en kort tid.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Eon III

Inom kort kommer en gedigen presentation. Jag tror ingen kommer att missa den. ,-)
 
G

Guest

Guest
Först håller jag med de som sagt skägg och ånga, sedan kommer min lista:

-Hatt

-Tålamod (Neotech 3 kommer nästa år buäääh)

-Överdimensionerade klockfjädrar

-Damorien

-Cola

-Att vara med här: http://bumble-bee.mine.nu/protest.txt , jag hoppas ni skriver på.

-Att vara två år äldre än arton
 
Top