Nekromanti Sommar summarum

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Socialt:
Fått några nya vänner, umgåtts flitigt med gamla vänner och en del släktingar. Trevligt.

Roligheter:
Badat flera gånger, spelat en massa nya brädspel, en brännbollsmatch, tyvärr ingen beachvolleyboll. Film i massor och fyra pocketböcker. Mycket bra.

Mat:
För lite grillat trots en vecka i Bulgarien.

Nyttighet:
Trädgårdsbygge, lite rivning av växthus och målningsjobb. För lite rensning av land och odling.

Vila:
Kanske lite för lite rent slappande.

Bästa semestern sedan 2001, snudd på perfekt. Och detta fastän (tack vare) den blev uppdelad i 1+1+2 veckor över hela sommaren.

Hur har ni haft det?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag bryr mig inte om årstider, för jag är tuff.

---

Eller, jag hade sommar redan i våras, så jag tyckte hela sommar-prylen var rätt played out när ni andra väl kom igång med den.

Notervärt:

Lyssnade inte på någon sommarpratare; synd.

Bar aldrig shorts, solade aldrig och badade aldrig i havet: min stolthet och heder är således intakt.

Mitt pågående projekt om att bli en riktig pojke, det står ganska still. Men jag har åtminstone haft en massa jobb den här sommaren, så jag har åtminstone haft rutiner som vagt påminner om dem som riktiga människor har.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur har ni haft det?
Den korta versionen: Kanonbra !!
Lite längre versionen då...
Somamren har varit kanon. Har varit uppe hos mina päron, där så firades det dels midsommar med poalrna som man känt serdan 15+ år i en sommarstuga. Sean s¨är det bar trevligta t slappa runt hos sina päron ettt tag, då man inte ser dem allt för ofta.
Har åxå varit på konvent, HalmiCin. vilket åxå var förbenat skoj. Det enda som var synd där var att man inte fick träffa Wilper. Det var den enda egentliga smolken i bägaren den här somamren, för jag hade sett ifarm emot att träffa honom där.
Sedan så har man åxå jobbat lite, vilket åxå är skönt på alla sätt & vis, då man får in lite extrapengar..
Men som sagt, somaren har varit kanon, på alla sätt & vis !

Å´just det ja, jag fyllde 30 åxå... :gremsuck:
 
G

Guest

Guest
Det har varit en skittråkig sommar med pissigt tråkigt på jobbet och ingen semester.

Men om 2 veckor bär det av till Rom och det ska bli riktigt roligt...

Så vad har man gjort [med en lite betygskala]:

Jobbat: - - - - -
SL:at D&D: ++++
SL:at EV [eller rättare sagt betat av lite regler]: +++
Skrivit en massa Conanmatrial som jag ska använda till höstens Conan spelande: ++++
Spytt galla över senaste uppdateringen till CoH: - - - -
Startat om mitt gamla WoW konto och ångrade mig efter 1 vecka: - - -
Jo, spelat en del SW :t6:: ++++
Köpt D&D minis för dryga 2500 kr :gremlaugh: +++++ [- - - - - om min sambo för sätta betyget]
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag skaffade jobb, bostad och tillräckligt på högskoleprovet en vecka i maj, det var det viktigaste.

Sedan har jag jobbat som fan, sex dagar i veckan från fem på morgonen, ibland för stressigt för lunchrast... Jag har aldrig jobbat så mycket och hårt i mitt liv. Det var coolt. (Bara 6 timmar om dagen, dock)

Sedan så började jag dra mitt första rollspel mot publicering. På det hela taget lyckat, men någon sommar var det inte direkt. Här i Göteborg har det regnat sen midssommar. Nu har det blivit bättre, men det är fortfarande mulet varannan dag. Synd, nu måste jag vänta ett helt år på riktiga sommarkvällar.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Som alla duktiga studenter har jag ägnat sommaren åt att slita i mitt anletes svett på sommarjobbet.

Nu är jag klar, och ser fram emot en höst fylld av slappa studier.

/Kalle
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
En utmärkt sommar för mig. Jag lyckades klämma in såväl konvent (HalmiCon) och lajv (se signatur och avatar) som annan social samvaro. Sommarens början bjöd på varma kvällar, som gjorda för vattenpipsrökande på balkongen med polarna. Dessutom har jag fått klart för mig vad jag ska göra de kommande sex åren (läkarutbildning i Göteborg). Har också spelat en hel del rollspel, däribland en del spel som verkar mycket lovande (Reign och Iron Heroes, bland annat).
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Här nere har det regnat precis hela sommaren, vi hade 12 grader en torsdagsmorgon när jag skulle i bassägnen och ha simskola. Usch pch tvii och fy. Det var för fanken varmare i februari.


Under sommaren har jag: Kommit in på utbildning på Chalmers (Teknisk Design for those keeping score at home), jobbat, slitit mitt hår i förtvivlan för att det är stört omöjligt att få boende i Göteborg, jobbat, ropat av glädje när jag äntligen fick en lägenhet, jobbat, börjat ordna saker inför flytten, jobbat, osv.

Vidare så har jag spelat alldeles för lite rollspel, spelat lite väl mycket datorspel, sett för lite film, men alldeles lagom mycket Scrubs, återupptäckt Rome Total War (som jag nu inte förstår hur jag kunde spela omoddat) och läst en del böcker.

Summa summarum: Det har varit en helt ok sommar, särsklit när lönepengarna ramlar in.

/Marcus är nu äntligen ledig.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
O-M-G ! 0_0

Shit ! :gremshocked:
En rakad Arvidos ! Måste säga att jag är lite ovan att se dig utan skägg Arvid. :gremshocked:
Eller ja, mycket ovan.. Har nog inte sett dig på bild utan det där fluffet i ansikten. :gremlaugh:

/ Johan K, som inte skulle våga raka bort det där extrafluffet man har i ansiktet.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har jobbat hela sommaren bortsett ifrån en tur till Skottland i början av juni, i princip levt i total social isolering bortsett ifrån familjen och inte ens varit i närheten av att spela rollspel. En sommar likadan som alla andra jag har upplevt under de senaste tio åren. Eftersom jag inte lyckats få något lärarjobb så kan jag inte heller se fram emot en ledig och slapp sommar (eller höst för den delen) nästa år heller. Nåja, jag har fått läsa en del böcker i alla fall och fått se mycket naken, sladdrig och leverfläckig gubb- och gummhud. Så helt bortkastad har sommaren ändå inte varit.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: O-M-G ! 0_0

Inte undra på, det var fem år sedan jag såg hela min haka. Det finns en bild från den tiden, men den bör helst glömmas för alltid...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Socialt: Underhållt kontakten med mina gamla utflyttade klasspolare som är hemma på sommaren. Även sett till att träffa lite polare som är infödda på andra orter genom att jag är flängig.

Roligheter: Jag minns inget som var särskilt roligt - men Container och de båda norrlandsresorna var trevliga om än jobbiga.

Mat: För mycket skräpmat på grund av min flängighet, lagom med grillat, mycket olika sallader.

Nyttighet: Jag tänkte börja cykla en runda varje morgon för att få upp lite flås och så småningom börja promenera, men kedjan gick sönder och jag har inte haft verktyg för att fixa den. Jag köpte en kedjebrytare, men den ligger i väskan jag tvingades lämna i Stockholm (se reseledatråden).

Men jag har försökt!

Vila: Vila? Jag har jobbat och pluggat en termin och nu under sommaren så har det jobbats både lönejobb och obetalt Sverokjobb, och snart kommer nästa termin igång igen. Får se var studiebördan landar - har jag inte tid över att jobba så jag slipper ta lån vet jag inte var jag ska ta vägen även om det hade varit skönt att vara studentslapp.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
När man trodde hört allt...

Jag har klippt håret.
Fasen, här sitter man & dricker sitt morognkaffe & läser detta.. Tack vare en god vilja så har jag inte kaffe över hea databordet.
Först Arvid med sitt skägg & nu detta.. Fattas väll bara att jag skulle få för mig att raka bort mitt skägg då... :gremtongue:

/ Johan K, som iaf har klippt håret idag.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
"...och fått se mycket naken, sladdrig och leverfläckig gubb- och gummhud. Så helt bortkastad har sommaren ändå inte varit. "

Vill jag ens veta?

...

Okej, nyfikenheten vinner över självbevarelsedriften. Utveckla!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
Socialt:
Träffat flera nya kvinnliga bekantskaper och ett antal manliga. Umgåtts flitigt med kamrater och släkt. Till och med fått nuppa en eller två gånger. Man ska inte klaga.

Roligheter:
Spelat en hel del rollspel, haft en chef på min praktik som heter Göran Persson och som babblar om "kommunistiska konspirationer". Nya Potterboken, senaste Potterfilmen, och Transformers the Movie. Inte badat, vilket jag stör mig på. Jag gillar att bada.

Mat:
I och med att jag börjat laga mat för två (deal med en kamrat - han köper råvaror, jag lagar maten. Han hatar att laga mat men har pengar, jag är pank men älskar att laga mat) så har mina matvanor förbättrats. Jag äter mer varierat och mer regelbundet och så vidare.

Nyttighet:
Jobbat på att få tag på böcker till tentan jag ska göra i slutet av augusti, börjat ta dagliga promenader, och börjat få lite styr på mina matvanor.

Vila:
Jag har en görslapp praktik där jag "jobbar hemma" större delen av tiden med att göra layout och hemsida etc åt http://www.geologi.se (Dellenova).



Helt klart en acceptabel sommar, även om jag givetvis saknar ett par saker. Nåja, man får sällan allt man vill, och sommaren är dessutom inte slut ännu...
 
Top