PROMOTION Sommar-Rea på Fria Ligan

Brödbane

Kristallkrönikör
Fria ligan har kickat igång sin sommarrea. Det är typ halva priset på många grundspel/startboxar.
https://freeleaguepublishing.com/sv/butik/

Även värt att notera är att det verkar vara utförsäljningsrea på mycket av Coriolis och Mutant med väldigt stora rabatter. Det är en utmärkt sista chans att införskaffa Atlas över Tredje Horisonten, som är en av de bästa grejerna Ligan släppt, för ynka 70 riksdaler!

Last edited:
Jag är en svag människa och lät mig lockas att köpa Ikonernas nåd-trilogin. Är egentligen säker på att den inte kommer att falla mig i smaken, och har väldigt svårt att se att jag någonsin skulle spelleda den. För 300 kr totalt räcker det dock gott om böckerna ser fina ut och ger mig någon form av inspiration, kanske till att spela Coriolis, kanske till att spela eller skapa något annat. Dessutom tilltalar köpet min samlarpersonlighet som annars mest fått kallduschar detta år.

Jag är en svag människa och lät mig lockas att köpa Ikonernas nåd-trilogin. Är egentligen säker på att den inte kommer att falla mig i smaken, och har väldigt svårt att se att jag någonsin skulle spelleda den. För 300 kr totalt räcker det dock gott om böckerna ser fina ut och ger mig någon form av inspiration, kanske till att spela Coriolis, kanske till att spela eller skapa något annat. Dessutom tilltalar köpet min samlarpersonlighet som annars mest fått kallduschar detta år.
Det blev de två sista delarna av Ikonernas Nåd för mig. Kommer nog aldrig spela. Men de är ju så snygga.

Det blev de två sista delarna av Ikonernas Nåd för mig. Kommer nog aldrig spela. Men de är ju så snygga.
Exakt samma sak här! :D
Håller med om att just Ikonernas nåd, framförallt del 2 och 3 gör sig nog bäst som blädder- och inspirationsböcker, snarare än att faktiskt spela.
Jag äger alla tre sen tidigare men de sista två böckerna är ögongodis snarare än bruksföremål, så det är en rimlig inställning!

Som skribent måste det vara nedslående när ens böcker reas ut, och de som då köper gör det för att böckerna är snygga. Samtidigt tror jag knappt att jag sett en enda recension som inte lyft fram stora brister i Ikonernas nåd. Kraftig rälsning. För lite spelaragens. Logiska luckor. Rörigt upplägg. Men också bra idéer. Synd att de skulle gå ett sådant öde till mötes.

Som skribent måste det vara nedslående när ens böcker reas ut, och de som då köper gör det för att böckerna är snygga. Samtidigt tror jag knappt att jag sett en enda recension som inte lyft fram stora brister i Ikonernas nåd. Kraftig rälsning. För lite spelaragens. Logiska luckor. Rörigt upplägg. Men också bra idéer. Synd att de skulle gå ett sådant öde till mötes.
Nu har jag inte läst dem (av uppenbara orsaker), men som spelare så har jag varit nöjd med Ikonernas nåd så här långt (vi har nästan kört klart de två första böckerna). Då vet jag inte hur mycket hjälp SL haft av materialet, men han verkar inte missnöjd åtminstone.

Back