Nekromanti Som en ren reaktion..

Jedi

Veteran
Joined
19 Aug 2001
Messages
27
...på alla underbara nya rollspel med regler för hur långt man kan kasta en ölsejdel och vad man har för minus om man slåss med en sko.Jag har nu blivit övertygad om att jag ska återgår till Expert och koncentrera mig på rollspelande och spelledande istället för att försöka göra nåt overkligt mer verkligt för att det ska passa min hjärna.

Tack för mig!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
i dod kanske det inte hör hemma,mest för att det sällan händer, men jag uppskattar att spelutvecklarna lägger med skada, träffchansmodifikation osv för improviserade vapen, typ en microvågsugn eller en barpall. biljardkön i Neotech 2 har använts flitigt av våran spelgrupp..=) om du inte gillar det, skit i å läsa det...eller använda reglerna. jag har sagt det tidigare, gnäll hjälper inte. vad är det som är så fel att de tar med sånt? jag har inte sett ett enda rollspel som har fått kassare stridsystem el. liknande för att utvecklarna lagt energi på att räkna ut hur svårt det är att hiva ett bord 4 meter... såna grejjer är bara bonus till de andra som är bra de gjort. N2 till exempel. underbart regelsystem och vapen etc. köp det!/images/icons/wink.gif

Jag vet att jag har rätt!
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Varför skulle det? [OT]

Det här inlägget har igentligen ingenting med huvudämnet att göra utan är enbart en reaktion från mig på något jag har irreterat mig väldigt länge på. Det är inte enbart riktat till Boggit utan han/hon råkar bara vara den stackars olycklige som fick bägaren att rinna över.

Jag förstår inte varför alla hela tiden tror att allt måste handla om DoD6. 6 betyder ju nämligen att detta är den 6:e verisionen av DoD vilket betyder att det finns fem andra spel/regelsystem/världar(jag vet att det inte riktigt stämmer men nära nog) att disskutera. För ett knappt år sedan så var detta forum en stor mötesplats för rollspelare och ändå fanns det inget DoD6 då.

Detta inlägg är ju igentligen rätt onödigt eftersom själva problemet i sig är obetydligt men jag är faktiskt(tyvärr) en, stundom, intollerant person som blir galen när jag tänker på att det faktiskt finns folk där ute som knappt inser att det faktiskt har spelats, och fortfarande spelas, andra verisioner av DoD och att många fortfarande anser att dessa är klart bättre än den nya verisionen.

Med detta lite för långa inlägg ville jag bara säga att en fråga på detta forum inte behöver ha, ursäkta ordvalet, ett skit med DoD6 att göra trots att detta ställe är den nya verisionens officiella forum.

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Varför skulle det? [OT]

you're damn right, mister. håller med. lyckades dock att missa det i mitt egna svar.
bara så du vet..
[/onödigt inlägg]

Jag vet att jag har rätt!
 

maximus

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
17
Re: Varför skulle det? [OT]

Helt otroligt att man kan skriva ett så långt inlägg om DoD6 när man själv tycker att det skrivs för många inlägg om DoD6.

P.s Det stavas version, inte verision D.s /images/icons/wink.gif

<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Varför skulle det? [OT]

Hear, hear! Kunde inte hålla med mer! Bra inlägg!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Foggis /images/icons/wink.gif, får du pengar av neogames? /images/icons/wink.gif

Men du har helt klart en poäng, varför inte ha de reglerna också? Fler regler kan inte göra regelboken sämre, det som gör spelandet sämre är att man använder regler som man inte är bekväm med.

/Gloria Excelsior
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Fel situation att märka ord i

...dessutom hade hans inlägg inte med DOD6 att göra utan personer som tror att det är den enda versionen av DoD...

/Gloria Excelsior
 

maximus

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
17
Att fastna på DoD 6 är inte att märka ord då?

Han själv märker väl ord om han hänger upp sig på DoD 6. Om vissa folk inte gick för att "tyda" budskapet fel så skulle inte sådana här inlägg behövas.

Alltså hade hans inlägg med DoD 6 att göra eftersom det är det han hänger upp sig på, eller? /images/icons/wink.gif

<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Re: Att fastna på DoD 6 är inte att märka ord då?

Original-inlägget handlade om EDD, vilket också är en version av DoD... varför reaktionen på BoGGiT's svar är helt och hållet motiverad. Tror att du missförstått betydelsen av uttrycket "att märka ord".

/Gloria Excelsior
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Kan inte hålla med om att N2 är bra...
Visst spelvärlden är skön men stridsreglerna e totalt snevridna...Visst OB i all ära men det kan leda till
att en automatpistol skjuter ner ett stridsplan...

Tacka vet jag kult och mutant där vapen har sin skada
däremot om man träffar perfekt... då blir det kul.

- The crest of the black lion -
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hmm, David och Goliat, säger det oss att de var i Eons värld iom att Goliat tog ob skada uppenbarligen.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

maximus

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
17
Re: Att fastna på DoD 6 är inte att märka ord då?

...det handlade om att återgå till EDD...vilket betyder att han spelade minst en version högre av Drakar och Demoner än vad EDD är/var.

Men okey då, jag märker att jag mer och mer börjar likna dem jag retar mig på, så jag viftar med vit flagg och bjuder på kaffe. /images/icons/wink.gif

<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"...på alla underbara nya rollspel med regler för hur långt man kan kasta en ölsejdel och vad man har för minus om man slåss med en sko."

Så varför inte leta upp nya rollspel utan regler för hur långt man kan kasta en ölsejdel och vad man har för minus om man slåss med en sko? Det finns faktiskt en hel kasse av dem.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Svar på tal (ot)

jag är mycket väl medveten om att detta forum inte bara handlar om dod6 (joinade denna community (svengelska, jag vet) långt innan jag kände till att den sjätte versionen var på väg), men med tanke på hur Jedi uttryckte sig ("allt nytt är onödigt komplicerat etc etc så jag återgår till expert och slipper således pröva på nåt nytt), så tyckte jag bara att det var på sin plats att ödmjukt säga typ att visst, många rollspel kanske passar in på hans beskrivning av "nya" rollspel, men jag anser inte att DoD6 gör det. Därför tycker jag att han borde prova på det innan han uppgår totalt i sin egen konservativism (kan man säga så?) och hänger sig åt good old dod expert.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
eller så.

"David och Goliat, säger det oss att de var i Eons värld iom att Goliat tog ob skada uppenbarligen....."

Jag skulle snarare säga att David fick in en perfekt träff på Goliath huvud./images/icons/wink.gif


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Svar på tal (ot)

Men vem har sagt att han behöver mena just DoD6? När jag såg ditt inlägg trodde jag att du menade det det stog nämligen: Vad har ditt inlägg med DoD6 att göra? skriver man ett sådant kortfattat inlägg så måste du förstå att folk kan tro att du menar att det borde ha något med denna version/images/icons/wink.gif att göra.

Jaja jag tror jag förstår dig nu och då är ju allt frid o fröjd.

<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 
Top