Nekromanti Som burning wheel fast...

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Söker rollspel i stil med burning wheel eller smalville.
Spel där krutet ligger på att bygga ihop gruppen och tillsammans definiera världen.
Bonus för superhjältespel, gamla japan och sånt som inte är standardfantasy/sci-fi (där har vi bea spel redan, Jag letar alternativa spelsätt till pathfinder/star wars)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Har du kollat in Burning Empires (BW i rymden) och...öh...Blossoms...nått (BW i Japan)?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Med risk för att helt ha missuppfattat vad du är ute efter så tänker jag rekommendera Solar System- ett system som fungerar till alla världar och kampanjer så länge fokus är på drama, relationer och rollpersonernas personliga utveckling. Vi har kört en lång asfet superhjältekampanj i det. Man börjar med att definiera världen och karaktärerna ihop och ofta byggs världen allt eftersom man spelar.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Måns;n202344 said:
Har du kollat in Burning Empires (BW i rymden) och...öh...Blossoms...nått (BW i Japan)?
Ja, tyvärr är dom ur tryck, tänkte mig nåt liknande som man fortfarande kan köpa.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
obak;n202436 said:
Ja, tyvärr är dom ur tryck, tänkte mig nåt liknande som man fortfarande kan köpa.
Ah, sorry. Hade ingen koll på det. Jag känner tyvärr inte till något liknande.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Svavelvinter. Fantasy, men långt bortom klyschorna. Eller Fate för den delen. Det finns väl en miljard versioner, och jag har bara läst Fate Core, men det låter som ditt spel.
 
Top