Nekromanti solvebring – det är jag det

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hej där, käre medforumit!

Jag kallas för solvebring här på forumet – uppenbarligen – och har funnits här under några olika namn allt sedan mina icke-torr-bakom-öronen-dagar som har sitt ursprung 2004. ... Fast de flesta känner mig helt enkelt som solvebring, och ja, jag är redaktör här (sedan ett par år) och står om jag kan mer än gärna till din tjänst.

Mja, numera är jag inte så aktiv som jag skulle vilja vara, vad gäller rollspelande och forumande. Jag började min bana kring år 2000 och har jag min bakgrund i svensk fantasy. Det vill säga att jag mest mestadels har spelat spel som Drakar & Demoner. Mitt rollspelsintresse är dock brett och öppet och jag kan i princip tänka mig att spela vad som helst. Trad, indie, grottkräl, intrigdraman – whatever ... är spelet i sig ett intressant spel så är skola och genre för mig helt ointressant.

Nu för tiden spelar jag dock mest spel av »luftigare» slag; bekvämt sidantal och överskådliga regler är prioriterat. Ju mer pick-up desto bättre, helt enkelt. ... Och det därför att jag är för lat och upptagen för annat, och allt mer med tiden utvecklar en tydlig allergi för vad jag personligen, utan att döma andras smak och intressen, önskar kalla för »regelskitnödighet».

I övrigt är min relation till rollspel den att jag skrivit ett par spridda artiklar i Fenix samt varit med och illustrerat några alster – exempelvis SagaGames Monster och varelser, Fantasy! och MylingSpels kommande Skuggornas mästare.

Utanför rollspelssfären är jag sambo, tvåbarnsfar och timvikarie inom skola, barnomsorg och bibliotek – därav även arbetssökande.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Hej solve!

Välkommen till forumet!

Eller, välkommen tillbaka kanske, det var ett tag sedan jag såg dig.
 
Top