Nekromanti [Solum] Ett generiskt system

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
En annan idé är att faktiskt göra Solum "flytande" men att inkorporera skapandet av en värld, vilka grundegenskaper färdigheter etc som finns och annat i processen och göra det hela en mycket kooperativ process som slutar med hela regelsystemet anpassat till en unik setting som är framfödd av samtliga deltagare...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
dream said:
En annan idé är att faktiskt göra Solum "flytande" men att inkorporera skapandet av en värld, vilka grundegenskaper färdigheter etc som finns och annat i processen och göra det hela en mycket kooperativ process som slutar med hela regelsystemet anpassat till en unik setting som är framfödd av samtliga deltagare...
Nu blir jag glad :gremsmile:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Haha kan tro det... :gremsmile: Jag är inte säker på att det passar för vad jag tänkt mig men spelet, men jag är säker på en annan sak: Det är ett utmärkt sätt att spela med mindre barn.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
dream said:
Haha kan tro det... :gremsmile: Jag är inte säker på att det passar för vad jag tänkt mig men spelet, men jag är säker på en annan sak: Det är ett utmärkt sätt att spela med mindre barn.
...och alla andra som är mer intresserade av att spela än att läsa :gremwink:

Hur som helst så derailade jag din tråd lite, ledsen för det! Jag hoppas att folk inte missar de ursprungliga frågeställningarna pga detta!
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Det är jag rätt säkert på att de gjort än så länge :gremsmile: Fast det gör inget det, en intressant diskussion är vad jag önskade och du levererade!
 
Top