Solo Call of Cthulhu

Tisdag morgon​

Storydirection: Discovery, you link two pieces information.
11 januari 1921, tisdag 08:15
Jag såg mig inte om utan bara sprang. "De" fanns inom polisen också, jag insåg där och då hur utsatt jag var i den här situationen. Vad skulle jag göra? Jag kan inte springa till mitt rum, de kommer leta efter mig där, även på Lucy's. Var är jag säker? St Judes? Kapellet, ja!
Vad var det Chief Abraham försökte lura i mig? Att stenen var ett sigill? Om det bröts så vaddå? Tatueringen, de två pelarna. Detta är uppenbarligen större än vad Mr Finley först trodde. Tänk om... tänk om Mr Finley tog stenen av ren nyfikenhet. Dessa personer har sedan dess försökt återställa stenen i karet i kryptan. En krypta som aldrig borde öppnats om det inte vore för restaureringen av St Judes som initierades av Mr. Finley. Jag kanske ska lämna stenen i kryptan, den har ju inget värde för mig, egentligen.
Gode gud vad håller jag på med.
"Du ska inga andra gudar hava jämte mig."
När jag försöker be, är det någon annan som lyssnar?
Vad händer när du inte längre vet vem som är din Gud?
Dags för ett nytt "Theorize-slag", är det så här det ligger till?
Antal ledtrådar använda: 6
Theorize-slaget: 2T6 + 6 - 6: 3
Teorin är fel! Sanningen är värre, mörkare, eller annorlunda. Mysteriet fortsätter, nya scener och ledtrådar krävs.

tisdag 08:35
St Judes kapell
Listen slag 97>50
Jag verkar ensam här, om jag bara kan lämna stenen och sedan bege mig härifrån.

tisdag 13:25
St Judes kapell
Rodney Fenske tittar frågande på Chief Abraham, "någon ledtråd i dagboken om vart den där tokiga nunnan tagit vägen chief?"
Chief Abraham smäller frånvarande ihop dagboken tillhörande Agnes Byrne och svarade över axeln till Mr Fenske "Nej Rodney, inget alls. Ha! Vad vet jag, hon är kanske redan på väg hem till sitt kloster?"

Chief Abraham vänder ansiktet mot dig och ett leende sprider sig över hans läppar innan han blinkar med vänster öga.

-Slut-

Back