Nekromanti Snyggt målade figurer i warhammer......

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Åh, jag måste bara skryta över mina chaos knights. Jag har just målat tre stycken på tre timmar som blev jättesnygga............Det finns få saker utom sex som är mer tillfredställande på ett billigt sätt än att måla bra figurer............
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Föresten...

Var var du på BSK? Jag tittade in i Warhammer-rummet och frågade efter Caen, men ingen svarade.. :(
Hmmm. Nu kanske detta skulle varit ett privat meddelande..
Nä. FIGHT THE POWER!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Jag har två frågor.
Den första: Tycker du verkligen det är billigt med WH?
Den andra: Varför Chaos knights? /images/icons/wink.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Så här ser jag det:

Det är billigt med warhammer om man jämför det med universitetsböcker för en termin eller dom obligatoriska test jag är nu tvungen att göra för att komma in på universitet i USA som ligger på 1300-1500 kr styck. Fast det är också billigt om man jämför med vad ett biobesök kostar att måla en figur.

Nja, det har inte så mycket att göra med Chaos Knights specifikt utan det är bara att mina Chaos Knights blev jättebra med tanke på att jag själv inte är någon supermålare. Min polare har målat görsnygga dark elf cold one knights också så det visar bara att man kan måla fantastiska warhammerfigurer.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Föresten...

Jag var där och kom vidare till första uttagningarna......synd att jag inte såg dig............

Men det var helt sjuk vad det var armeer med många modeller.......båda armeerna som gick vidare till final hade typ 200 modeller i armeen. HELT SJUK POWERGAMING säger jag bara...........
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Re: Så här ser jag det:

Oki, det var så du menade...Jag tycker att WH är lite för dyrt för min smak, men smaken är som baken...

Jag är ingen supermålare jag heller men min erfarenhet av WH och målning säger att det borde finnas lättare saker att måla än Chaos Knights...=)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Warhammer ÄR ju för dyrt!

10 spänn för en liten plastleksak.. Det är DYYYYRT!
Men ofta värt det ändå.. /images/icons/smile.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Nattgobliner i metall!

Jo du, jag minns på den gamla goda tiden då jag skulle skaffa mig en 2000 poängs armé bestående endast av Night Goblins. I och för sig ingen större utgift numera, men detta var på den tiden då det bara gick att köpa nightgobbos i blisters med tre-fyra grönskinn för 75 riksdaler. Fy bövelen vad det sved i plånboken!StorugglaPS. För övrigt anser jag att Chaos Dwarf armén är nedrans underskattad.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Ahhh, jag håller med........

...det finns lättare saker att måla än chaos knights. Mina första chaos knights ser ut som helvete trots att jag var rätt nöjd med dom när jag målade dom först. Men det är roligt när man blir bättre på att måla och bättre på att matcha färger......jag säger det, att matcha färger är 3 tiondelar av att måla bra.............
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Aaahh...kan in, kan in, inte sluta skratta.....

Nightgoblins i metall! *HELT SJUKT*Det är nästan rätt åt dom iom att dom kör så fuskiga arméer med jättemånga modeller......Det är helt otroligt svårt att vinna mot en sådan armé..........
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Aaahh...kan in, kan in, inte sluta skratta.....

iofs så är det väldigt kul att spela med de små gröna skitarna
bara mass goblins och lite tillhörande monster, snottlings och troll och man har en väldigt kul men inte alltid lyckosam kväll framför sig :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Aaahh...kan in, kan in, inte sluta skratta....

Troll? Snotlings? Bah, man ska bara ha nattgobbos och deras enheter, då blir det fina grejjor ska ni se!Fanatics, need I say more?Storuggla som saknar kaosdvärgarna.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mmmm.

Kaosdvärgarna skall väl komma med bok nu, no?
Fanatics är ju redigt mysiga, det enda som är lite synd är ju att det ALLTID är fanatics i night goblin-regimenten. (Det heter väl inte regimenten? Ändå säger alltid vi det..) Nu kanske ni andra har andra erfarenheter, men vad jag har upplevt så duger night goblins bara till att skicka iväg fanatics. Eller squig hoppas.. /images/icons/wink.gif

Fast visst är ju fanatics mysiga.. Hmmm, en diskussion om den läckraste warhammer-truppen, någon? /images/icons/laugh.gif
Jag lägger min röst på skaven warpfirethrower! Eller kanske deras doomwheel.. Fast skaven assassin e också läckra.. Hmmm. Det är nog rätt bra att jag valde skaven ändå.. /images/icons/crazy.gif Men kolla bara vad tuffa dom är!



(Synd att jag fick en sån ful bild på doomwheel.. Den i Skaven-boken är såååååå snygg.. Mitt doomwheel ska OCKSÅ ha ett stort rökmoln efter sig.. /images/icons/smile.gif)


Föresten.. E det någon som vet hur warpfire-throwern fungerar egentligen? Träffar den ALLT på sin väg, eller bara det som plattan "landar" på?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Aaahh...kan in, kan in, inte sluta skratta....

jaja jag vet att man bara skall ha night goblins men snottlings är bra roliga ändå :)
troll kan vara trevligt ibland, särskilt mot elves :gremsmile:
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Ojojoj

Först måste jag säga att den tredje bilden är enormt bra.Men att Night Goblins inte skulle duga till något annat än att skicka ivä fanatics med är en ren skär lögn.Två exempel1. Enhet på typ 30 gobbos, möter alvgeneral på drake. Gobbosarna vinner striden springer ihjäl general och drake. (I förra systemet oxså)2. Gobbo enhet vinner strid mot Grave gaurds. Dom hårda Vampire Count enheten. :)Fast dom brukar förstås inte stå speciellt länge.
 
Top