Nekromanti Snyggaste och coolaste vapnen i Eon

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Ahh...dvärgarna

Men det är klart att man kan smida själv, men har dom Ässjor?

Om du menar kamorianerna så tror jag inte det. Jag hade för mig att de inte att koll någon delprocess från malmbrytning, att få fram järn ur malmen, sedan att smida den till något vettigt eller vapen. Men nu är jag inte lika säker längre, det står inte heller precis hur det förhåller sig i B&M.
 

ClawHawk

Veteran
Joined
10 Dec 2004
Messages
169
Location
Umeå
Tycker att Adasierhuggaren, Carwelansvärdet, framförallt Niamhsvärdet, det tokonska stridssvärdet (vet inte riktig varför, då det bryter mot tränden; smala, inte alltför stora, stilrena) men även de flesta sablar är de snyggaste vapnen.

Här räknande jag bara upp svärd då jag tycker att det är det ända vapnet som är riktigt snyggt (möjligtvis även Ishani och vissa dolkar, men dessa på ett annat vis)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Det ondaste vapnet är tuffast....

Och det ondaste vapnen är såklart det TOK-ONSKA Stridssvärdet. Ondare än så blir det ju inte... Det ser man ju bara på namnet... Det är tokigt evil helt enkelt...
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Da! Da! DA!

Da, förstås. Den darkenska brödkniven, som gör sitt första appearance i "Krigarens väg", slår allt.

Såhär lagomt långt efter, då ingen troligtvis kommer att läsa det här, så kommer jag tillbaks igen :gremtongue:

Da:n är riktigt läcker tillräckligt för att inspirera till två slp som är duktiga krigare. En som slåss med två da och en annan (stor kuf) som har en jättelik (mycket större iaf, men inte större än andra svär som finns) da. Specialsmidd och allting gör den ganska rejält i skada :gremsmirk:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Re: Da! Da! DA!

en annan (stor kuf) som har en jättelik (mycket större iaf, men inte större än andra svär som finns) da.

Inspirerad av företeelsen "okatana", som enligt vissa källor användes av japanerna som något slags mellanting mellan svärd och spjut och såg ut som en skitstort svärd, så införde jag en spelledarperson som bar en "o-da"; essentiellt sett en tre meter lång da. Jag hade förstås sedan länge lämnat realismens territorium och äntrat ballhetens tassemarker, men det var ändå rätt skoj att få beskriva hur darkenen svingade sitt tremeterssvärd så att väggar, tak och golv blev till kaffeved. :gremgrin:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Heja mig, nu är jag tillbaka via pappas bärbara dator efter att min hårddisk (innehållandes bland mycket annat ett äventyr på drygt 20 sidor) kraschat.... Jaja, sånt får man... ta.

Något som slår alla andra vapen är de mångtaliga tillhyggena. Att drämma till någon med en marmorbyst eller ett bordsben, att sticka en gaffel i sin tyranniske borgarherres rinniga grisöga eller att som vresigt grottroll grabba en levande gûrd och använda som vapen när trädstammen gått av mot ledartrukhens (nu före detta) hjälm är helt enkelt bara... underbart. Tillhyggen slår allt. Men, om jag ska försöka mig på att välja den sexigaste av de prylar som är gjorda för att döda så.... Kan jag väl göra det.

Bland dolkarna är tokonkniven bäst. Lång, kraftig och tung är den ganska bäst - radarden och morchandolken kommer strax efter i obestämd ordning.

Det snyggaste svärdet är lätt omelett med kaninsvett något av de 'legendariska'... Jag är oheligt förtjust i drapurk, det thalaskiska hederssvärdet, jissaly-neath och Turhans klinga.... Särskilt de först- och sistnämnda - designen på Turhans klinga är så... snygg. Snygg.
Annars, bland de mer allmänna svärden, är det gasnka rikligt nämnda carwelanssvärdet, den genomcoola huggaren, slagsvärdet i sin enkelhet och de cirefaliska klingorna favoriter...
Och juste - vi får inte glömma favoriten nummer ett - Kumbanigash den Svartes megaslaktasvärd. Jag spyr av vällust! :gremsmile:

Bland yxorna... Tja, confarz är ganska självklar, och jag gillar både lång- och storyxan, särskilt i händerna på tirakiska legoknektar. Öh, ja.
Annars måste jag säga att även de legendariska yxorna tilltalar mig... Thaars yxa spelade en stor roll i min tirakkampanj (avslutades ganska abrubt pga att gûrden försökte ta en fäldd hjorts hjärta ifrån tiraken, som svarade med... Tja, ingen överlevde.) och jag bara älskar lhunzilt (yxa eller svärd? whatever...). I och med B&M har dessutom en del nya yxor tillkommit, och jag gillar de flesta - skägyxan och raunyxan toppar listan i sin sköna skönhet.

Spjut,,, Tja, inget av dem. Jag saknar ett riktigt snyggt spjut i Mundana. Men jag håller med om att dvärgspjuten, och då främst Dar-Zhon, är väldigt snygga. Bland lansarna är riddarlansen jättesexigast.

Däremot finns det gott om snygga, mundanska klubbor. Binderakkhammaren är snyggast, men påken är favoriten. Den är så... mums! Jag gillar helt enkelt grova busar i mörka gränder med klubbor och påkar som vapen, så både påken och klubban tilltalar mig, inte minst med sin sexiga utstrålning. Annars är storhammaren, kraggvapnet nummer ett, och stridsklubban i sin enkelhet, älskobjekt.

Stridsgissel har jag lite svårare för, men Kumbanigash den Svartes kobolding till häxmästargissel kan jag inte låta bli att älska... Helt enkelt så självklar, och i sin kombination till hans svärd gör det honom råsexig.

Hillebarden är favoriten bland stångvapnena, tack vare sin enkelthet - jargbilan och glaven går inte heller av för hackor. Ishanin kan vara nog så sexigt i sin graciösa dödlighet...

Skjutvapen är också något som jag gillar - speciellt långbågen är jag förtjust i. Annars är chineramoz, den cirefaliska hornbågen, samt det vackra dubbelarmborstet trevliga ting. Men de flesta är bra... Ja, utom serinaé då. :gremtongue:

Och så kastvapen! Vet inte vilken jag ska väääälja........ Hm,,, Kastyxan? Frakkan? Kastkniven? Slungan? Pharrzakkan? Stridsstjärnan? Kastspjutet? Sahlamdolken? Blåsröret? Duhrrabat? ... Eller en vanlig sten? Tja, det finns många godbitar som kan slängas på sin fiende.

Slutligen, sköldar... Tja, raunskölden får jag säga, vacker och vacker. Och sexig. Dvärgasköldarna är bra, och riddarsköldarna. Och de flesta andra.

Se, det var några av mina favoriter....

-Hjalle, öser på.
 
Top