Nekromanti Snygg fantasyserie:

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Fegis! [ANT]

Du påminner om mitt ex. Han törs inte heller läsa den
Misstänker snarare att de som inte törs läsa sånt är osäkra på sin manlighet...

Nu har jag iofs inte läst serien ifråga, men jag har tex inga problem att läsa Storm Constantine eller Liberatore (tror i alla fall att det var han som gjorde en väldigt stark serie i Epix en gång i tiden, orkar inte leta just nu). Jag kanske inte får ut samma kick av det som en gay-läsare, men det kan ju finnas andra saker som gör ett verk läsbart ändå. Så länge det inte är ren gayporr och under förutsättning att det har andra kvaliteer som gör den läsvärd så är det väl inte så mycket att ställa till väsen om.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Näddu...

Jag har läst den. Vem skulle jag annars vara, jag, den självutnämnde nätserienörden, att inte läsa nummer ett på Keenspacetoppen.

Nätseriernas värld är sannerligen rolig. Pojkar gör serier om lesbiska flickor, och flickor gör serier om homosexuella pojkar.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Du, chrull...jag har faktiskt läst allt nu. Blev klar redan i fredags, på eftermiddagen, men orkade inte gå in på forumet och tala om det då. Var är prylarna? :gremgrin:

/Skuggvarg
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Efter att ha läst de första tjugotalet strippar kan jag inte säga att jag blev omedelbart biten, fast å andra sidan följer jag så många webserier nuförtiden att det måste vara något alldeles extra för att väcka mitt intresse. Den är ju snygg, om inte annat.

Nåväl, när jag ändå håller på måste jag tipsa om Demonology 101, min personliga favorit bland webserier. Den som är ute efter 'gag-a-day'-serier behöver inte göra sig några besvär, men vill man ha en längre serie med engagerande handling är historien om demonen Raven och människorna omkring henne ett absolut måste.

Ska sluta skriva nu. Har just börjat plöja igenom Megatokyos arkiv och har en bit kvar.

Ridijeck
webserienörd
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Mina favoriter:

Min egen Top5:
8-bit theater -Fast den har droppat sen början. Pirater är inget kul.
Bob And George -Dels så är serien riktigt fantasifull, och dels så finns det en hord med subcomics på sidan, som är ungefär lika bra..
Krazy Larry -Går inte längre, men är grymt bra!
Mac Hall -Japp, den var tillräckligt bra för att få komma med.. Men skämten var inte såå bra, för mig så är den beroende av den sköna teckningsstilen, och den softa stämningen som skapas av den.
RPGWorld -Har också droppat lite, men det är en klassiker.

http://www.reallifecomics.com/ och http://www.boxjamsdoodle.com/ är också gamla favoriter.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Nätets bästa serier enligt mig

Öh nu är inte jag så bra på det här med att få till snygga länkar men...

Supermegatopia (oj det gick ju!) är ett måste för sköna superhjälteklyschor, och Crushed (på samma sajt) hånar klassiska dungeon crawl rollspel på ett superbt och totalt osubtilt sätt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Du har redan fått dem. i alla fall om du verkligen läste allt.

vadå. du tror väl inte att jag ger bort saker? gratis? :gremlaugh:
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Johoo...klart chrull ska mig prylar, det var ju bara därför jag läste allihop, annars var det ju bara som vilken skitserie som helst.

Klart jag inte trodde på att du skulle ge mig prylar, men det gick lite förbi mig att det du nämnde skulle dyka upp i serien. Min personliga favoritserie just nu är annars Adventurers! som visserligen är extremt fult tecknad (fast det blir ju bättre) men har en underbar TV-rollspelsrelaterad humor!

/Skuggvarg
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Arvidos! Att du skulle ta upp min favorit av alla! Fast det är klart, den är ju bara så bra (fast ExNow var bättre, än så länge)

Fast tilläggas kan ju att det verkar bli en modern fantasyserie typ, och att den kanske inte är särskilt barnvänlig (eller ja, ÄN så länge har det ju inte vart nått, men med tanke på Exploitation Now så kan ju en sådan varning vara på sin plats...)
 
Top