Nekromanti Snygg fantasyserie:

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Njaaaaa

För all del...
Har sett snyggare om jag ska vara ärlig. Med motivationen att jag inte gillade själva teckningarana. Känns som de på nått sätt var lite väl "Modernt" eller hur nu man ska säga... Sen så påminde de lite om manga tycker jag åxå, som jag åxå har lite svårt att förstå mig på.
Jag gillar den typen mer som Bowser, Royo & grababrna gör.
MenMen, smaken är som baken... :gremtongue:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hallå! Det är ju våld ju! Yeeehaw! [ANT]

Kommentar:
Nej, teckningsstilen är inte så "häftig" om man jämför med andra målare, även om den är bra för att komma från en kille som gör gratis serier på internet, IMO.

Vad jag verkligen gillade var hur han har fått till rörelse på bilden!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
ehm. det där såg ju ut sexy losers.

nej. tacka vet jag machall. det är visserligen inte fantasy. men dessto bättre.

machall knäcker alla webserier jag sett. både i teckningsstil och story.

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
http://www.machall.com/index.php?strip_id=1
tar dig till början.
Next-knappen brukar vara svårhittad. det är den där lilla saken som ser ut som två planeter precis över MACHALL -txten på strippen :gremlaugh:

Jag utlovar katter, snygga solbrillor, cd-spelare med DNA-koll och Morrowind special om du läser allt :gremlaugh:

chrull
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Såna löften är farliga. När jag väl hittar en serie jag gillar, har jag en tendens att vilja läsa alltihop. Vilket jag oftast gör också.

/Skuggvarg - har nu läst de första två stripparna och garvar redan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaja !

Våld kan ju iof vara underhållane innimellanåt...
Men ändå.... Gillande det inte speciellt mycket..
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
jag vädrar nätseriesnack!

en av dom populäraste serierna på www.keenspot.com

Jajamen. Så var det i alla fall, fram tills dess att Poe lade ned EN och istället började på, tadaa, Errant Story.

Liksom de flesta nätserietecknare utvecklades Poes berättarstil genom åren från flamstramsig slapstickhumor på underlivsnivå till mer mogna berättelser. I hans fall innebar det mest att han gick mot det mer äventyrliga och dramatiska hållet, så särskilt djupt eller filosofiskt blev det knappast, snarare en lättsam form av det standardiserade såpa-format som de flesta nätserier använder sig av i sina berättelser, och med mer action än många andra serier. Jag antar att ES kommer att bli något liknande rätt igenom, åtminstone tills Poe bestämmer sig för att utveckla sin berättarstil ytterligare.

(Ja, jag följde Exploitation Now i princip från starten).

Vill ni läsa några *riktigt* bra webbserier så är det här mina favoriter:

Cutewendy : aprolig serie (nedlagd, men finns i bokform)
Irritability: AP-rolig serie
It's Walky: min favorit-nätserie-såpa

Megatokyo är förstås också bra, men den är det väl knappast någon som lyckats missa? :gremsmile:

(Penny Arcade tycker jag dock är klart överskattad, men sedan spelar jag ju inte särskilt mycket dataspel heller)
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: Hehehe...

Poe är härlig, Exploitation Now är riktigt bra, jag har fått många skratt genom den och Errant Story verkar också bra.

Men om man letar efter fantasyserier så är Elf Life (www.elflife.com) att rekommendera. Andra bra serier på keenspot som inte nämnts här är...

Faans (www.faans.com)
College Roomies from Hell (www.crfh.com)
Avalon (www.avalonhigh.com)
Clan of the Cats (www.clanofthecats.com)
Little Gamers (www.littlegamers.com)
RPG World (www.rpgworld.com)

...och en massa andra, men det blir någon annan gång.
 

Twooshort

Veteran
Joined
31 Oct 2002
Messages
82
Location
Stockholm, typ
Nätets bästa serier enligt mig

1: Bruno the Bandit , helt enkelt oslagbar "hightech-fjantasy"
2: Sluggy Freelance , nifty. Säger bara det.
3: Sinfest , klockrent om Gud, Djävulen och några sexfixerade individer därimellan.
4: Knights of the Dinner Table , som en rollspelare måste man läsa den.
5: RPG World , så mycket Final Fantasy så det finns inte! Eh, jo det gör det, men bara i Final Fantasy.
6: Knights of the Old Coding , för att vara hopklippt av gammal Nintendo 8-bits spel så är den riktigt underhållande. Kanske just pga av att den är nostalgiframkallande.

Vet inte var i listan Errant Story skall placeras, men den är riktigt bra. Ska ta och läsa Machall när jag är klar med ES, så om ni har lite tålamod ska jag nog flika in de två serierna i listan också. .

/Munchkin, som läser allt han kommer över.
 

Twooshort

Veteran
Joined
31 Oct 2002
Messages
82
Location
Stockholm, typ
Mina ögon värker, och chrull ljuger

Solbrillorna är inte snygga, utan de är förbaskat snygga och dessutom coola som attan. Katten är dessutom mycket gullig och har en rolig "bakgrundshistoria" (men den måste ni läsa igenom i princip hela serien + nyhetsrutorna för att få reda på).
Så chrull kanske inte riktigt ljuger, men han säger inte hela sanningen.

Nåja, här är i alla fall den nya uppdaterade listan nu när jag läst genom hela Errant Story (den var inte lång) och hela Mac Hall (som var jefligt lång). Jag längtar verkligen efter bredband för det här har blivit dyrt.

1: Bruno the Bandit , som sagt helt enkelt oslagbar.
2: Mac Hall , helt enkelt fetbra. Riktigt bra ritat med roligagestalter och händelser.
3: Sluggy Freelance , har en cool story och är snyggt tecknad, men rycker tydligen ner en plats, till trots för självmords-bikini-frisbee-matcher.
4: Errant Story , lovar mycket, så den får ligga här upp bland ässen.
5: Knights of the Dinner Table , undrar om den kanske inte borde ligga på 4:e egentligen.
6: Sinfest , lite för lite teologi den senaste tiden. Lite mer porr, men för lite teologi.
7: RPG World , hänvisas till minst fyra gånger i MacHalls nyheter.
8: Knights of the Old Coding , efter att ha läst serier hela natten säger jag en riktigt bra sak om KOTOC: mycket lättläst!

Ok, vissa andra ändringar i listan blev det också, mest pga av att Sinfest visat för lite av Gud och Djävulen de senaste månaderna.
Får tipsa om att Coca-Cola varvat med citronte varvat med O'Boy är bra om man vill vara vaken och inte gillar kaffe. Förslagsvis ska dryckerna serveras i samma glas utan att diskas för att få en snuskburksliknande effekt.

Notera förresten tiden mellan dessa två listor om ni vill veta hur snabbt jag käser igenom hela Mac Hall + Errant Story + Sinfest sedan November 2001 + senaste Nemi-albumet (givetvis signerat).

/Munchkin, som borde sova lite nu
 
Top