Nekromanti Snusk... och sånt... ni veeet.

Irrlicht

Veteran
Joined
3 Jul 2003
Messages
25
Hej.
Först så hoppas jag att man inte missförstår titeln på mitt inlägg.

jag och några andra tog och laddade ner några gratis rollspel pfrån gratis rollspels sektionen här på www.rollspel.nu.
närmare bestämt: MYTH, Burkkrig och Terra Dragonis. (stavas det så?) de var alla väldigt bra och roliga som...

sen i slutet av spel kvällen så.......... såg nån.....

Ville bara säga att i Terra D så fan vi en pris lista.... som var en av de bättre jag set. i listan så fanns ett föremål av "suspekt" karaktär.... DILDO..... och det är ju ok.

Antagligen så är min spelgrupp omogen för genast så ägde 3 av 5 en dildo och en annan sparade till en i guld. den femte var tillräckligt mogen. jag var SL. (vi är 6 i spelgruppen)
omoget... ja.....roligt ooo ja för fan.

Så frågan är väll.... hadde spelarna i min grupp köpt dildos om den inte hadde varit med i pris listan....
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Tja det kan väll förekomma sådana antar jag. Men troligviss hade dom inte köpt en, man tänker inte på det.
 

Irrlicht

Veteran
Joined
3 Jul 2003
Messages
25
En annan sak... finns det något "SNUSK" i "tryckta rollspel"
jag kan inte minas att jag set något varken i EON, Neothec, Drakar o demoner 6. sedan så äger jag inte några fler rollspel.

det har förekommit snusk.... men det har inte funnits priser på det eller regler. (utom reglerna för "befruktning" och barnafödsel i Riddare till EON) så där får fantasin flöda.

vi slutade med att försöka spela "kärlek" eller "sex" då några var för OOOMogna. nu är JAG äldre och förhoppningsviss så är de andra det och så.

men sexleksaker får dom ändå att "gå igång" men det är väll meningen? :gremlaugh:
 

Irrlicht

Veteran
Joined
3 Jul 2003
Messages
25
jo... det förstod jag att det fans... (Tro fan det)
men jag tänkte på mer eller mindre seriösa rollspel, som inte hadde som enda ide att spela neurotiska sexgalningar.

Utan som bara fans där som en möjlighet...i fantasyn eller skräcken eller si-fi en.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det finns regler för att skaffa arvingar i Västmark och Pendragon. De är rätt trista. "(rassel) Jaha, i år blev det en pojk."
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Western hade/har(?) pris för en timme med glädjeflicka om jag inte missminner mig.

fast det var kanske inte det du menade heller?

//erik. hade upc-kurs idag, vilket var skoj
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Gamla 1st ed AD&D hade följande tabell för att avgöra exakt vilket slags kurtisan man stött på (i endera bemärkelsen):

01-10: Slovenly trull
11-25: Brazen strumpet
26-35: Cheap trollop
36-50: Typical streetwalker
51-65: Saucy tart
66-75: Wanton wench
76-85: Expensive doxy
86-90: Haughty courtesan
91-98: Sly pimp
99-00: Rich panderer

Liknande tabeller fanns förstås i diverse kampanjmoduler och äventyr till olika spel, men de här var alltså i de generella grundreglerna.

Var gränsen för snusket du efterfrågar går vet jag inte, men eftersom Krille nämner nativitetsreglerna i Västmark och Pendragon kan jag väl nämna de dylika i (återigen gamla) Rolemaster. Companion I hade förutom tabeller för antal kids och sådant (för olika raser) också en rätt elak och detaljerad tabell för vilka komplikationer föderskan kunde få under förlossningen.
 

Jocke_898

Veteran
Joined
10 Mar 2004
Messages
61
Location
Österbybruk
Det är nog ytterst otroligt...!

Det är nog ytterst otroligt att dom skulle ha gjort det då det inte är så många som har just det ordet på hjärnan i ett rollspelstillfälle...=).. tur det för när sådant hände brukar ofta omogna spelare bli okoncentrerande och ofokuserade vilket inte är bra..=(
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,188
Location
Borås, Sverige
Om du tänker på den modulen jag tror du tänker på så har jag för mig att den inte är officiell. Det är någon som knåpat ihop den på sin kammare.

/Ulfgeir
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
euuuuh!

"knåpat" ihop på sin kammare...

*skrattar pubertalt*

//erik. tolkningar säger mer om tolkaren än det uttolkade
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Så frågan är väll.... hadde spelarna i min grupp köpt dildos om den inte hadde varit med i pris listan....

Förmodligen hade ingen tänkt på det, men ändå... Tänk dig själv ett gäng rollpersoner som rusar fram mot fiendens hord, viftande med varsin knotig bamsedonk i näven och vrålandes "KÖTTAA!!" (-:

--
Åke, som ev skulle ha betalat lite mer för en extra naturtrogen.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Obehagliga vapen [OT]

Tänk dig själv ett gäng rollpersoner som rusar fram mot fiendens hord, viftande med varsin knotig bamsedonk i näven och vrålandes "KÖTTAA!!"

En av mina före detta spelare berättade om ett vapen som fanns i en annan spelgrupp som denne spelade med. Det var den fruktansvärda ’popnitade plåtdildon’ som var ett par storlekar för stor. Fast det är klart de anföll mest bakifrån med den, i bakhåll :gremwink: Jag har för mig att en träff automatiskt räknades som nådastöt eller något.

Det var i ett fantasyrollspel som detta fruktansvärda vapen fanns.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
jag vet inte så noga, men det ska finnas regler för hur man ska ha sex med ett badkar... varför man nu skulle vilja ha det
 
G

Guest

Guest
Eon har någons magnifika monolit och neotech har monolite implantat dessa är köns extentioner i sin rätta bemärkelse och neotech har även blodförlust regler om den skule bli för stor. Så visst har de småsnusk med, jag glömde nästan att neotech ultra har yrket prostituerad.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Nackdelen med rymdopera

När en i vår star wars-grupp i sann rymdopera-anda skulle improvisera (hitta på vid tillfället) fram en verktyg till skeppet blev det.

- Hit med makrovibratorn!

//erik. ouch
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Gamla hederliga City State of the Invincible Overlord (publicerad under sent 70-tal till OD&D) hade följande kvinnotabell (tyvärr saknar den motsvarighet i den nya D20-upplagan). Man skulle slå en gång för varje kategori och enda felet med tabellen, som jag kan se det, är att tjejernas medellängd blir mycket kort (ca 145 cm - 50 % är i under 140)

d% TRESS TINTS* COMPLEXION HEIGHT VITAL STATISTIC
01-30 Brunette Dusky Olive 4'3" 22"
31-50 Blonde Bronze 4'6" 23"
51-65 Auburn Milky White 4'9" 24"
66-77 Sable Ebony 5'0" 25"
78-82 Silver Red 5'3" 26"
83-85 White Yellow 5'6" 27"
86-90 Sky Blue Pale Blue 5'9" 28"
91-94 Lt. Green Golden Fur** 6'0" 29"
95-97 Lilac Feathery Down*** 6'3" 30"
98-99 Irridescent Scaled**** 6'6" 31"
00 Bald Transparent to Bone 6'9" 31"

*for Daughters -30%, for Houri (their phrase) +30%
**also has feline tail
***Winged
****1/2 mermaid

Charisma A B C
3 0 5-30" +6-36"
4-5 5-8" 2-12" +1-6"
6-8 6-9" 1-4" 0
9-11 7-10" 1-2" 0
12-15 8-11" 0 0
16-17 9-12" 0 -1"
18 10-12" 0 -2"

To find Bust size add Vital Statistic to "A"
To find Waist size add VS to "B"
To find Hip size add Bust to "C"

MODIFIERS;
if Height less than 5' -2" from bust & hips
if CON 3-8 +2 to VS
13-18 -2 to VS

Age (Elves multiply by 1 to 6 times)
01-60 21-30 years
61-75 18-20 years
76-90 17
91-99 16
00 Roll again for age, however woman is considered 99 9/10% Pure.

Houri Garb
Houris often dress in unusual attires to attract attention:
1 Beggar Girl
2 Page
3 Shepherdess
4 Slave Girl
5 Amazon
6 Wood Nymph
7 Sea Nymph
8 Schoolgirl
9 Priestess
10 Mermaid

Alignment
01-21 Lawful Good
22-43 Neutral
44-65 Lawful Evil
66-77 Chaotic Good
78-00 Chaotic Evil

Disposition (Shrews use D4)
1 Angry -3*
2 Jealous -2
3 Pensive -1
4 Tired 0
5 Tender +1
6 Excited +2
7 Ardent +3
8 Erotic +5
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Man skulle slå en gång för varje kategori och enda felet med tabellen, som jag kan se det, är att tjejernas medellängd blir mycket kort (ca 145 cm - 50 % är i under 140)
Så att en del har svans stör dig mindre? :gremtongue:
 
Top