Nekromanti Snurriga högtider i Consaber [Krillefråga?]

Har noterat att datumen för högtider/heliga dagar skiljer sig åt vad gäller tokons gamla tro i boken Consaber och boken Religioner. Det verkar som om några av dagarna i Consaber, dock lustigt nog inte alla, inträffar exakt en månad innan de i Religioner.
Om jag minns rätt så kom boken om Religioner ut först varvid Consaber borde rätta sig efter den. Dock så kan jag tänka mig att texten om Consaber funnits iallafall i någon tappning hos Krille även ett tag innan Religioner och således att texten i denna bok delvis bygger på Krilles tidiga Consabermanuskript.
Så vilken av böckerna bör man se som den korrekta egentligen?

Sebastian - som för övrigt undrar om det heter Ard Righ eller Ardrigh :gremconfused:

Jag tar inget ansvar för eventuella dumheter som redaktionen hittar på. Jag klippte ut avsnittet om heliga dagar ur Consaber-manuset och skickade till Neo till Religioner. Så i mina originalmanus så är det samma heliga dagar.

Jag skulle nog köra på den vanliga ordningen: sist utgiven är mest rätt.

"som för övrigt undrar om det heter Ard Righ eller Ardrigh"

Det vet nog knappt tokon själva. Måhända att sabriska har specificerade reler för stavning, men tokon har det inte.

Jag tar inget ansvar för eventuella dumheter som redaktionen hittar på. Jag klippte ut avsnittet om heliga dagar ur Consaber-manuset och skickade till Neo till Religioner. Så i mina originalmanus så är det samma heliga dagar.

Jag antar att datumen i Consaber är överensstämande med ditt orginalmanus eller?

Jag skulle nog köra på den vanliga ordningen: sist utgiven är mest rätt.

Consaber som rättesnöre då således...

Det vet nog knappt tokon själva. Måhända att sabriska har specificerade reler för stavning, men tokon har det inte.

Fast svenskan har ju rätt tydliga stavningsregler och då modulerna är författade på detta språk så blir det rätt virrigt om det förekommer flera olika stavningar...
Jag menar även om gemene tokon inte har en aning om hur tokon stavas så är ju denna stavning enhetlig på alla ställen den förekommer i de tryckta modulerna. Varför skulle det vara annorlunda med just överkungens titel?

Sebastian - som för övrigt tycker att tokon är ett mycket inspirerande folk

Back