Nekromanti Snubbe söker D&D-grp i Malmö och Gbg

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Tjena alla glada gamers!!

Är en 26-årig glad snubbe som vill spela D&D i Gbg (och Malmö). Har ingen grupp och saknar äventyrsfokuseringen D&D-spelen ger, ja och en kväll med chips och en jävla massa garv så klart :gremlaugh:. Tex Eons regelsystem bara komplicerar det hela (imo, härlig värld för övrigt) när jag i stället vill kämpa mot några sluskiga up-to-no-good pessants och ge den där o så heliga och självgoda paladinen på nöten. Gammla hedliga AD&D är det bästa som funnits imo.

Sitter för tillfället fast i Malmö på praktik på okänd tid, en 4 veckor skulle jag tro, sen borde jag vara tillbaka i Gbg. Alltså undrar jag om det 1: finns några modiga D&D-spelare i Staffanstorp / Malmö som vågar ta imot en gästspelare i några veckor? 2: Söker en grupp för D&D (helst) i Gbg på en längre tid, till runt jul typ. Sen efter nyår försvinner jag en 20 veckor på praktik igen.

Jag blir gladast om ni vill kontakta mig på xzarjo@hotmail.com eftersom jag i princip aldrig använder det här forumet.

Mvh
Håkan!
 

Gavon

Veteran
Joined
24 May 2010
Messages
2
Hej, jag är Henrik, född 91 så fortfarande inte riktigt torr bakom öronen är jag rädd. Har hitills bara rollspelat online men är väldigt intresserad av Dungeons & Dragons och vill gärna lära mig. Kan jag få söka spelgrupp tillsammans med dig? Även om vi inte hittar någon så kan vi ju starta en om vi bara hittar en till.
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Ja för fan! Man ska ju aldrig sluta försöka hitta folk och alltid kul å se nya offer.. menar färskt blod.. nya spelare :gremlaugh:

Min mail är uppdaterad till hakan.sundelius@gmail.com, glöm den andra, det gör jag hela tiden :gremtongue:
 

Redelf

Veteran
Joined
7 Feb 2010
Messages
8
Location
Malmö
Hej !

Vi är en spel grupp som kör Fantasy. Det buygger på gamla D&D.

Välkomen om du vill vara med.
 
Top