Nekromanti [SNK] Negetiva förmågor

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
[Sangt Niklaus Krönika] är en kampanj som jag börjat snickra på.

Något som jag saknar i MM är monster med negativa förmågor som rör runt på slagfältet, vid låg level. Man har ett par rätt så klassiska som Rage och berserk, men systemet ger ju så mycket utrymme åt sånt här så jag tycker det nästan vore synd att inte utnyttja det.

I SNK kommer det att figurera en Gremling polisstyrka i staden där kampanjen tar vid. Jag har tänkt att använda mig av Goblins skullcleavers som mall för kaptenerna i polisstyrkan. Kaptenerna åtföljs nästan alltid av vanliga gremling poliser, dessa kommer jag att hantera som minions.

Grejen är den att jag vill ha lite kaos i dom här, jag vill ha striderna mot "polis" gremlingsen ska vara rörika och uppochner vända. Därför tänkta jag ger minionsen Polyfongranater.


Polyfon granater är små Sonic Burst 1 granater som poliserna använder. Dessa är ytterst instabila för varje runda som gremlingarna startar slår jag en tärning och vid ett visst utfall exploderar dom av misstag. Problemet är dock dessa:

Hur mycket skada skall dom ge? Jag siktar på lvl3monster.
Borde jag köra attackslaget mot Ref eller will?
Ska jag ha något slumpmoment i kastandet av Polyfongranaterna exempelviss klurar jag lite på att använda arteleri dicen ifrån warhammer, den med pilar ni vet tillsammans med en D4, för att få lite slumpmoment ifall granaten missar.

//Flurtis
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag skulle nog köra dem mot Will, eftersom det väl mer handlar om att stå emot än att akta sig om man hamnar i bursten, väl?

Jag skulle inte använda slumpmoment, för att det gör det mycket svårare att se den faktiska balansen och matematiken i dem. Sedan är ju att "missa" svårt att avgöra med en burst, eftersom man slår för alla som befinner sig i bursten.

Skadan skulle jag sätta som en effect, logiskt är väl Deafened fast den är trist, så jag skulle välja Dazed. Beginning of next turn tror jag är lagom längd, Save Ends är för hårt för en Minion, eller? Eventuell skadetärning utöver det bör vara ganska låg, om det ska vara någon alls. Gnome Arcanist har en Ranged 10, +6 vs Fort, 1d6+4 dmg, Dazed (save ends), som något slags siffror.

Så mitt förslag är:

Polyfonisk Granat (Standard * At-will)
Ranged 5 Burst 1; +5 vs Will; Target är Dazed till slutet av sin nästa runda
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Härligt. Jag kör på ditt förslag fast kommer att lägga in 1D4 i skada bara för att minionsen skall kunna våda döda varandra med granaterna.

//Flurtis, gott nytt år
 
Top