Nekromanti Sneglat på Gondica

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag har länge sneglat på Gondica (10 år) men aldrig riktigt slagit till. Det som skrämmer mig är de varelser från den grekiska mytologin. Jag ser inte att de passar in (men det gör de säkert).

För mig, och den bild jag har skapat mig om Gondica (The New World-filmen och texterna på www.rollspel.com) så skulle detta rollspel kunna vara helt och hållet ett människrollspel, där det "bara" finns människor (kanske en del monster, typ grip, lindorm, och kanske några konstiga vetenskapstillverkade styggelser och en och annan odöd). Men det är min bild.

Hur funkar spelsystemet? Är det så filmiskt som tillverkaren säger?

Finns det några planer på en andra upplaga som jag ska vänta på? :gremwink:
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Jag tycker inte det vore några problem att utesluta de andra raserna, människorna är ändå de som dominerar världen. Däremot tycker jag att det skulle blivit ett tråkigare spel utan.

Spelsystemet känns väl rätt snabbt och smidigt, förutom skadesystemet som är lite för mycket bokföring. Jag tycker att det är en korsning mellan DOD Expert och WEGs Star Wars, ibland får man slå många tärningar. :t6r-1: :t6b-2: :t6r-3: :t6b-4: :t6r-5: :t6b-6:

Jag tror inte det är aktuellt med en andra upplaga om nu Anders inte vinner på Lotto eller nåt liknande. Men det hade varit roligt med en upputsning av spelet när det nu fyller 10 till jul.

/Mattias
 
Top