Nekromanti Snart 14 år på forumet....

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Efter en massa mysiga år på forumet är det nog dags att skriva en presentation.

Hej! (Jag är lite frestad att avsluta presentationen här men det vore inte speciellt hjälpsamt.)

Jag heter Elin Dalstål, bor i Luleå och har varit aktivt på forumet länge. Jag börjae spela rollspel när jag var 14, registerade mig på forumet ganska kort efter det och Rollspel.nu har varit den plats jag växt upp på internet på.

Inom rollspelhobbyn är jag rätt bred. Jag är ungefär lika passionerad för lajv som bordsrollspel. som allt däremellan. Och så tycker jag textmediet för rollspel är grymt underskattat efter som de har andra egenskaper än att spela i person.

Jag har arrangerat lajv i 10 år, speltestat och sysslat med rollspelsdesign ungefär lika länge, men iutan att faktiskt producera något nordsrollspel. Det tänkte jag ändra på i år. Jag frilansar lite för olika spelföretag, har bidrait till lite olika rollspel bland annat Sagas of the Icelanders, och skrivit artiklar i Knutpunkts och Wyrdcons böcker. Och varit engerade i lite olika lajvföreningar och bordsrollspelsföreningar. Jag föreläst lite på Luleå Tekniska universitet, Luleå Pride m.m. om spel och genus. Spellett, hållit i pogrampunkter och suttigt i paneldebatter på olika spelkonvent.

Jag är nördfemist som gjärna både debatterar och utbildar kring hur man kan göra spelhobbyn mer inkluderand, så jag bloggar för:

http://www.gamingaswomen.com/ (Hahha! Shameless promotion!)

Jag är också en stolt del av NordNordOst.
http://www.nordnordost.se/

Nätverkade är dessutom något jag gillar, så jag skaffat mig rätt stort nätverk inom spelhobbyn. Vilket gör att jag rätt bra person att peta på om man letar efter något/ någon inom spelhobbyn.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
En gång för länge länge sedan fanns det inte tjejer på internet. Och om de fanns var de pixliga och nakna. Men det fanns inte tjejer på internet.

På den tiden, om man råkade vara tjej på internet (vilket man självklart inte var) var det alltså mest effektivt att ha ett så androgunt nick som möjligt.

w176 var det mest androgyna nick jag kunde komma på. Det betyder ingenting. Dessvärre är Dubbelweetthundrasjuttiosex inte det mest lättuttalde nicket i verkligheten. Varpå någon rollspel.nu'are kom på att läser man det som 1337 kan man om man är lite kreativ läsa det som "Vitsex".

Varpå jag kallas "Vitsex" ibland på konvent och likande. (Det vill säga, när man inte missar GothCon för att ens pappa fyller 60.)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Hejsan Elin.
Jag är skyldig denna dam ett tack för att hon hjälpte mig att växa som rollspelare när vi var små och rollspelade online.
Hon hjälpte mig också att hitta till engelska online-rollspelsforum.

Tack och fortsätt att skriva smarta inlägg!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
w176;n14289 said:
Nätverkade är dessutom något jag gillar, så jag skaffat mig rätt stort nätverk inom spelhobbyn. Vilket gör att jag rätt bra person att peta på om man letar efter något/ någon inom spelhobbyn.
Det här kan jag skriva under på. Det är w176's nätverk som gjort att jag kunnat gå från 1-3 illustratörer att välja på (Evolutionens Barn, Null State) till att ha 30+ illustratörer som hör av sig och är intresserade när jag skickar ut info om nya projekt (More than Human, Rotsystem). Jag är enormt glad och tacksam!
 
Top