Nekromanti Snacka med kriminell!

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Hej. Jag behöver litet inspiration till mitt skrivande. Kan någon nämna en film där en protagonist går in på en bar för att prata/förhandla med en kriminell typ (svartabörshaj, drogförsäljare, maffioso eller liknande) ???
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Desperado och El Mariachi är de första som poppar upp i mitt huvud.

Det händer också i Gotham (Serie) stup i kvarten =)

Stone Cold händer det i ett par gånger också.

.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
Jag borde förtydliga mig själv. Protagonisten och den kriminelle pratar bara med varandra. Alltså inget pang-pang! Jag tänker att det borde ha hänt i många western-filmer men kan inte komma på en enda. Ibland är hjärnan allt seg...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Klaatu;n91274 said:
Jag borde förtydliga mig själv. Protagonisten och den kriminelle pratar bara med varandra. Alltså inget pang-pang! Jag tänker att det borde ha hänt i många western-filmer men kan inte komma på en enda. Ibland är hjärnan allt seg...
Ah. Okej, Gothan kvarstår i alla fall :) Det slog mig att detta händer om och om igen i Justified (serie) utan att folk skjuter varandra. I just westerns så brukar det sluta med att nån blir skjuten. Heat har en skön scen, även om det är ett caffee och de går in dit tillsammans. Bunraku har lite sånt. Way of the gun har en kortis. Yoijimbo har det omvända när antagonisterna besöker protagonisten på en bar.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
HEAT, nu börjar det likna något. COLLATERAL har också en bra scen. Yojimbos senaste amerikanska version LAST MAN STANDING har väl en massa sådana scener vill jag minnas? Måste nu undersöka min DVD-samling.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Banshee har precis som Justified en hel del dialoger. Bra serier förövrigt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Batman begins innan Bruce blir Batman. Watchmen.... Med shotglas :p
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,144
Location
Lund
The Departed, Leonardo di Caprios karaktär går in på en bar och snackar med Jack Nicholsons karaktär...

Cog.
 
Top