Nekromanti Snabbt och litet rollspel sökes.

Gasten

Warrior
Joined
9 Oct 2005
Messages
311
Location
Simrishamn, Skåne till Ystad, Skåne
Jag letar efter ett litet rollspel (Dogma storlek) som går snabbt att lära sig, har få regler, är nybörjarvänligt, är universielt, samt går att ladda hem och skriva ut.

Varför? Jo, jag ska sticka på läger ett tag, och tänker att man kanske kan väcka någons intresse med lite rollspel...
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Zadriths Omnimodus är ett bra universal system men saknar spelvärld.
Detta innehåller dock bra regler så en spelvärld är inte för tokig att komma på själv, eller så kan du ta en annan fast med omnimodus regler...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"Gör dig redo för ett svansbrytande äventyr i sann Dumas-anda! Maus har anlänt. Maus är ett rollspel som (trots dess Tyska namn) utspelas i Frankrike i en liten stad bebodd av möss. Staden, kallad Musseville, är en stad i förändring, och revolution ligger i luften. Både Dumas' De Tre Musketörerna och den Franska Revolutionen har inspirerat detta rollspel, som inte använder några tärningar, utan en avancerad form av sten, sax och påse, och därigenom lätt kan spelas i bilen eller på promenad. En garde, MUS-ieur!"

Ok, lite barnsligt kanske men har den stora fördelen att slumpsystemet är ett lite mer finurligt sten-sax-påse-system så du kan spela det här var som helst, utan att behöva något underlag för tärningar/kortlekar. Hittade inte orginalfilen, så jag får länka till sidan där Dogmautmaningen 2003 ligger.

/Han som beskrev rollspelet som "Basil Mus goes France" en gång i tiden
 
Top