Nekromanti Snabbare server?

hyperdrive

Veteran
Joined
6 Jun 2000
Messages
193
Location
Uppsala
Om servern är snabbare kan ni inte slå på 'antalet olästa meddelanden' igen? Det var en bra funktion tycker jag.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det kommer nog så småningom, jag har dock inte velat stressa servern onödigt mycket nu i början då jag inte vet ifall den mår riktigt bra ännu.

Bra att du påminner oss dock. =]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Antal olästa påslaget

Äntligen kan vi slå på räkningen av antalet olästa inlägg i varje forum igen. Förhoppningsvis kommer denna server att orka med detta, men vi får se hur det går. Säg gärna till hur nu tycker att hastigheten är, för där jag sitter just nu är det väldigt svårt att avgöra.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Wohooo!

Tack, det är faktiskt rätt bra med en sån dära räknare.

Jag tycker det fortfarande går svindlande fort, så jag är mer än nöjd.

/Rising
som tyvärr uppmärksammade att texten som anger hur många nya meddelanden det finns är skrivet med färg, vilket med mina skumma färginställningar gör dem alldeles illgröna och tämligen svårlästa. Nåja, hoppas ni andra ser dem bra.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Antal olästa påslaget

För mig går det iallafall snorsnabbt trots att jag sitter med ett vanligt modem. Skitbra att inläggsräkningen är på igen. Länge leve rollspel.nu och alla våra trevliga administratörer.
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Re: Antal olästa påslaget

måste säga att den nya servern går i ljusets hastighet i förhållande till den förra. Bra jobbat!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lika snappt...

Jag ahr inte mäörkt någon skillnad faktiskt. För mig så äör det lika snappt som det har varit sen sidan kom upp igen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Tjohooo!

Håller med... Fast för mig går det lika snabbt (långsamt) som förut.. Fast innan kunde det gå rejält segt när många (>15) var inloggade.. Det problemet har jag inte stött på (än).. Dessutom är det super att räkningsgrejen (som inte segar ner nu) finns.. Förut var jag (nästan) tvungen att vänta på att "mappbilderna" skulle laddas för att se vilka trådar som ändrat på sig.. Det behöver jag inte nu.. Tjohoo!

Förresten. Att lägga in nya inlägg går rejält mycket snabbare..

~Vill byta till ADSL för [color:448800]Han</font color=448800>s modemräkning ligger på högre än den dyraste, fasta ADSL-kostnaden
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Upptäckte förövrigt...

Jo, det är en bugg i systemet som gör att lästa inlägg inte sätts som olästa om inläggsräknaren är avslagen.
 
Top