Nekromanti Snabba frågor om misslor

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Om de slänger en avtuppad missla i havet för att denne ska "piggna till" så har han nog inte spelare som är helskärpta hela tiden, i alla fall.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Misslor + Krille + Trollvinter = Sant

Å, fast det finns en rolig liten detalj vad gäler konversationer med mig: Det lönar sig oftast bättre att söka bevis på att jag INTE är ironisk, för det är väldigt ofta som jag ÄR ironisk :gremlaugh:

(Det där var inte ironiskt)
 

Weilyn

Veteran
Joined
28 Aug 2005
Messages
128
Location
Öland
Fler frågor

Vilka yrken anser ni vara totalt otänkbara för misslor?
Nekromantiker, lönnmördare etc...

Hur vanliga är misslor i mundana, det verkar ju inte finnas så många?

När kommer misslemodulen ut?
 

Belgarath

Veteran
Joined
27 Aug 2007
Messages
18
Fler svar

Vilka yrken anser ni vara totalt otänkbara för misslor?
Nekromantiker, lönnmördare etc...
Soldat, allting som har med strid att görra är ju ganska onaturligt för misslor.
Magiker, ska man spela misslemagiker borde fototropi eller biotropi stå i centrum, snarare än skototropi eller nekrotropi.
Präst, det verkar lite svårt att ta en missla på allvar.

Hur vanliga är misslor i mundana, det verkar ju inte finnas så många?
Misslor är ganska vanliga runt Kraggbergen men sällsynta i övrigt.

När kommer misslemodulen ut?
Det står på releaseplanen; http://www.neogames.se/eon_rel.htm att Misslor ska komma ut någon gång år 2007, men man vet ju aldrig.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Ironi (OT)

Du skulle inte kunna lägga in det i din signatur eller så, eftersom det är lite mindre uppenbart att du oftast ironiserar för oss som inte råkar vara du :gremtongue: Någon som är lite mindre vidsynt än jag kan få för sig att ta det på allvar till att börja med; det blir helt enkelt inte roligt, oavsett hur det slutar...

Tips: graemlins är alltid en bra uppfinning, som jag själv gärna använder när jag är ironisk (vilket jag dock inte är nu :gremwink:)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Fler frågor

Vilka yrken anser ni vara totalt otänkbara för misslor?
Nekromantiker, lönnmördare etc...
Som sagt; misslorna är dåligt fysiskt och mentalt anpassade för strid, tyckte inte ha någon tradition av magiker eller organiserad religion (= troligen inga formella präster) och har i vilket fall troligen fel läggning för formaliserad magi samt fel gud för prästerskap.

Dessutom är olika rånaryrken troligen ovanligt, både genom deras läggning och fysiska begränsningar, och tyngre arbetsyrken (bärare, hamnarbetare), om de inte är nödvändiga och misslan bor i ett misslesamhälle.

Hur vanliga är misslor i mundana, det verkar ju inte finnas så många?
Misslorna tycks ha sin huvudsakliga utbredning i östra Asharina och Consaber, där de utgör i medel 2 % procent av befolkningen, och tycks vara väldigt sällsynta i resten av Mundana (undantaget Kraggbergen). Utgår vi från det skulle jag säga att den totala misslepopulationen uppgår till 100.000-120.000, förutsett att Kraggbergspopulationen inte övergår några tusental.

När kommer misslemodulen ut?
Samtidigt som spelledarskärmen (dvs. "vi vet inte" :gremwink:)
 

Belgarath

Veteran
Joined
27 Aug 2007
Messages
18
Inte särskilt smarta spelare, nej.
Men spelare ska misslyckas med ävebtyr då och då,
bara för att de ska veta vem som är The Boss :gremelak:
 
Top