Nekromanti Snabba bullar!

Darkside

Veteran
Joined
14 Nov 2002
Messages
116
Location
Hultsfred
oki
Fram med en karta!
Så här ligget det till: En spelare är en dvärg (Ghor), som har gått med på att vakta en karavan. Den går från Helm i Damarien upp till Khazim Renk Ghor vidare igenom Sunari och igenom Ashariska slätten fram till Nimto!
Problemet är att jag har improviserat varenda gång vi har spelat men nu har jag slut på möjliga faror och hinder så ifall ni kan hjälpa mig med ideer! O.B.S: Ha en karta så att ni ser terängen.
(detta är såligt formulerat. så förlåt men jag har inte tid!)
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
En karavan över Ashaslätten kan nog vara en stor fara i sig...
& varken Khazimbergen eller Sunariskogen går ju att lita på.

Okej, det här kanske inte direkt hjälper dig...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Efter allt stormande på Eonforumet om onödiga trådar och inlägg kanske man ska hålla sig borta ifrån att posta ett inlägg utan direkt innehåll och sen dessutom medge att det inte hjälper personen som postade det första inlägget?

Du hade kunnat ta dig lite tid och beskriva just vad som är farlig med Ashaslätten, och varför man inte kan lita på Khazimbergen eller Sunari.

Jag har ingen aning, jag är inte direkt någon fanatisk Eonit, men jag kan gissa att det största problemet med en karavan är att den blir överfallen och rånad. Detta konceptet har ju använts många gångar kan jag gissa, men man kan variera det från de vanliga desperata stråtjägarna till en grupp som rånar karavaner på väg in i Nimto för nöjes skull, och så visar det sig vara en sammanslutning adelsmän som söker äventyr. Man kan låta det skina igenom redan vid rånet även om de såklart kommer vara maskerade. Då får man dessutom en schysst fortsättning på vistelsen i Nimto efter karavanen. Lite deckaräventyr när man ska lista ut vilka det är som rånar nästan varenda karavan.

Eftersom rollpersonen var dvärg kan man också spela lite på relationen till alverna. Kanske det kommer ett gäng alver i Sunari och vill ha speciell dvärg-tull, och när karavanen inte vill betala för det lämnas dvärgen i alvernas våld...

Möjligheterna är nästan oändliga, och för vissa räcker det att gå på dass en stund för att få en schysst idé.
 

hariman

Veteran
Joined
22 May 2003
Messages
16
Klassiska problemet med karavaner (liksom sjoresor och liknande) ar att det som hander oftast ar realterat till yttervarlden (monster anfaller, rovaer anfaller etc (gasp)). Man kan fa en hel del intressanta handelser om man tanker sig vad som kan handa inom karavanen.

Ett eller banditanfall kan hjalpas upp av en forradare inifran? Karavanvakterna (alla utom rollpersonerna kanske?) kanske har gjort upp om att gora myteri och forsvinna med lasten? Om rollpersonerna verkar tuffa kommer de sakert forsoka komma overens med dem, annars forsoker de se till att rp gar samma ode till motes som resten av karavanen.

Karavanens passagerare kan bli osams med varandra eller med vakterna (kopmansdotter + karavanvakt = trubbel!) Kopmannen som hamnat pa samma karavan kanske egentligen ar bittra fiender och konkurrenter och forsoker sabotera for varandra/gar i handgemang under resan?

Vader (int Darth utan det som regnar och solar, men jag har inga svenska tecken) kan stalla till en massa skoj problem, i synnerhet om karavanen lastar omtaliga varor och terrangen ar svar.

Du och RP kanske redan vet en del om de som de karavanar med, men forhoppningsvis ger detta nagon form av lite inspiration.

Lycka till!

Harimannen
 

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Låt honom misslyckas.
De rånar karavanen(som hariman sa) och din dvärg blir tvungen att hitta rövarna och skaffa tillbaka så mycket som möjligt av lasten. När han väl når sitt mål blir den som väntar på alla varor asförbannad över detta och vips så har han en fiende med ekonomiska resurser som kan utnytjas i senare äventyr.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Självklart kan man lita på Sunari men kan de verkligen lita på en Ghor dvärg ??? Skulle en av de små få komma in i deras mäktiga skog bara för att skydda en last. Han kanske bara påstår att han gör det och i själva verket så sysslar han med något annat.

Där ( I Sunari )kan jag se att det blir mycket trubbel. Tänk dig bara en Thism-alv som inspekterar lasten (om den nu ens får gå igenom) och ser denna Ghor dvärg bland vakterna.

Trubbel, trubbel, trubbel och åter trubbel
 
Top