Nekromanti Snömannen besöker Stockholm 25/3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ska verkligen försöka!

Det skulle ju vara jättekul at få träffa dig, nightowl!

Sedan är jag grymt sugen på Dantes band- men är bortbjuden på inflyttningsfest. För min del blir det nog antingen fika eller rock´n´roll.

/Basse
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ursäkta att jag är förvirrad, men när/var/hur är forumsölen?
(jag har sett åtminstånde två olika platser/tider - eller gäller båda?)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Öl och öl...

...jag har bjudit folk att gå förbi Ritorno, var fan nu det ligger, och fika klockan 15.00 den 25, dvs i morgon. Sedan går en del av oss kanske till Broder Tuck på kvällen för att se Dante spela med sitt band.

Erik
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
The mighty Riz säger: det blir succé...

...för jag kan komma.

Äh, jag hade större happening-faktor när ingen trodde att jag någonsin skulle dyka upp på några saker. Nu är jag ju med på varenda forumsmöte, så ingen bryr sig längre...

Well, jag är där som lite extra krydda, i alla fall. Ska bli kul att få se nattugglan för första gången.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ritorno klockan 15.00! [ant]

Fast nu är jag färdigpackad och har alles in ordnung redan klockan halv elva på kvällen när jag ska resa klockan sjuåfemton på morron, och det är waaaaay för städat och korrekt för att vara mig, så jag är jävligt nervis just nu. Det kommer att schita sig nån annanstans istället, jag är ju mycket struligare än så här! :gremsuck:

Erik
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Führerns hund

Hitlers schäfer hette Blondie och inget annat. Jag kom dessbättre på det sent igår kväll vid 23-rycket så jag kunde sova utan problem.



Nu väntar vi bara på att Storuggla ska komma på nått snällt att säga om de röda khmererna. :gremgrin:

Blev det nått Broder Tycker, eller?

/Anders
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nightowl är kortare än jag väntade mig [ANT]

Jag förväntade mig en tvåmeters karl med skägg som en grekortodox präst, men icke då. Men en trevlig typ ändock! Och nej, Pol Pot har jag inte hittat något positivt med än.


Storuggla, den lusen
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Storuggla är magrare än jag väntade mig [ANT]

Jag som trodde han skulle se ut som Karlsson på Taket, men han var ju snygg och välformad!

Jag hittade för övrigt enbart forumiterna (jag var givetvis sen) enbart genom att jag kände igen Rising.

Erik, tack för senast förresten!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Storuggla är magrare än jag väntade mig [ANT]

"Jag som trodde han skulle se ut som Karlsson på Taket, men han var ju snygg och välformad!"

Första gången jag blir kallad välformad när Vulf sitter vid samma bord! :gremblush:


Storuggla, stickman szechuan
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Biffen och Bananen

Nu har jag kollat upp det här och Biffen boxas vid ett tillfälle mot Marciano och vägrar slå tillbaka. Han vinner på att kliva åt sidan när Marciano gör en "rundpall" varvid Marciano far in i hörnet och svimmar. Punchlinen är att Marciano vaknar och undrar hur många som skadades "när taket ramlade ner!![Rit-Olas utropsteckensexcesser, Uggle anm.]".
Strippen när de möter mannen som fjärtat inför Hitler heter "Rökare för fosterlandet". Punchlinen där är "Det var inga dåliga grejer!", "Nä-- det var friska tag på den tiden!".
Cassius Clay boxas Biffen med vid ett tillfälle ("Rättvisan i vägen" och "Fram med hakan", och vinner genom att Cassius bryter handen när han får in en träff på BIffens haka. Punchlinen där är "Han hade nog aldrig träffat negern-- men han hade nog knockat en ringdomare till!".
Älgen som Bananen låser in i vedboden återfinns i "Älgen står i ve'bon!" och punchlinen är precis så som Organ sa att den var (imponerande!).
I "Fotpall i frack" åker trion på OS i Los Angeles och sätter sig på borgmästaren, varvid den vällustiga punchlinen "Här är märgbostarn...", "Lätt skakad bara..." infinner sig.
Svensk humor när den är som vackrast.


Storuggla, bläddrade ordentligt
 
Top