Nekromanti Snälla Neogames...

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
...jag skulle betala mängder av mina hård intjänade slantar för en hardback-regelbok.

Äh, gnällåsido, vet någon varför det inte tycks finnas några nya böcker från tryckerierna? Jag vill inte vara i ofas och köpa Eon2 om det väl är dags för Eon3 eller så. /images/icons/smile.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
..."hardback-regelbok."

Köp Eon Deluxe. Det är i och för sig Eon 1, men nog är den hard-back alltid. Och innehåller både stridskonster, Mundana och lite från Spelarens handbok.
 

Kalim

Veteran
Joined
2 Mar 2002
Messages
22
Ärligt talat så är väl innehållet viktigast och efter det att de kommer ut någon gång... eller? Hårdpärm verkar komma långt ner på petitess skalan...

Kalim - "den evige vandraren"
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
...jag skulle betala mängder av mina hård intjänade slantar för en hardback-regelbok.

Det är Du inte ensam om...


Äh, gnällåsido, vet någon varför det inte tycks finnas några nya böcker från tryckerierna? Jag vill inte vara i ofas och köpa Eon2 om det väl är dags för Eon3 eller så.

Jag tror minsann att upplagan är så gott som slutsåld. Neogames har vad jag vet inte avslöjat om det blir en nytryckning, eller om man tänker ändra något och få en ny regelbok (motsvarande Eon 2.1 eller kanske Eon 3.0)

Själv skulle jag gärna se ett Eon 3, men så är jag ju en sådan som utan att tveka lägger ut 300 kronor på ännu en regelbok, oavsett hur små ändringarna än är. /images/icons/smile.gif
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Ja vilken bra idé...
Neogames borde kolla in Jorges bestiarium till Drakar och demoner, det är baskemig den snyggaste hard-back bok jag har sett! Mera sånt och mindre kompendium där sidorna trillar ur första gången man öppnar boken.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
*Skakar på huvudet* Jag gillar böckerna som Neogames använder nu.. de är mycket lättare ätt bära i ryggsäcken då man ska till "The Gaming Place".. att sidorna ramlar ur gjör inget.. har bara hänt i två av mina böcker där de första sidorna ramlat ut....
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Sidutramling [OT]

[Off-Topic]

För mig har de första sidorna i Mundana ramlat ut, i Monster & Varelser har början och slutet ramlat ut. Hela NeoTech 2 befinner sig nu i perforerad form i en grön-svart pärm /images/icons/frown.gif - sämre kvalitet får man leta efter. Eon IIs bokrygg är bruten på mitten av allt bläddrande - det beror i och för sig på "misshandel".

Men allvarligt. Om man behandlar böckerna bra så ramlar sidorna oftast inte ut. Mundana blev jag ganska besviken på, för den är rätt väl omhändertagen men ändå lossnade första sidorna, men annars så brukar de hålla rätt väl om man inte misshandlar dem...

(förutom för NeoTech 2 /images/icons/frown.gif)
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
" ... Själv skulle jag gärna se ett Eon 3, men så är jag ju en sådan som utan att tveka lägger ut 300 kronor på ännu en regelbok, oavsett hur små ändringarna än är. ... "

Jo, sådan är jag med. Tänkte t.o.m. köpa Eon2-boxen pga äventyret Regnsynd.. Som tur var släpptes det löst innan jag hunnit inhandla boxen.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Jo, sådan är jag med. Tänkte t.o.m. köpa Eon2-boxen pga äventyret Regnsynd.. Som tur var släpptes det löst innan jag hunnit inhandla boxen.

Jag skaffade ju boxen ändå! /images/icons/smile.gif
Det var bara att sälja regelboken, så fick jag box och äventyr för ett bra pris.

Totalt har jag haft tre exemplar av Eon 1 (om vi räknar Deluxe som ett), tre Mundana (om Deluxe räknas här också), två Eon 2, samt ett exemplar av alla andra moduler. Nu har jag i och för sig gjort mig av med en av vardera Eon och Eon 2...
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Eon II hårdpärmar + sidutramling + Eon III-inte

För att sätta åtminstone lite stopp på spekulationerna tänkte jag här presentera Neogames planer för slutet av året:

Eon II kommer att ges ut i hårdpärmar (boken kommer innehålla 336 sidor, dvs 16 nya sidor med specialmaterial). Troligen kommer även ett fyrsidigt Eon rollformulär att finnas med i boken. Upplagan blir begränsad till 1000 exemplar.

Parallellt med hårdpärmsregelboken kommer Eon även att säljas i Box (med mjukpärmsregelbok+rollformulär+tärningar+Drakväktare+Regnsynd).

Eon-böcker håller inte sämre än andra böcker. Det beror mycket på hur de hanteras. Eon II är trådbundet och som regel en mycket starkt bok. Däremot blev vi "lurade"/"felunderättade" av tryckeriet då det gällde N2-boken -- den är definitivt inte bra bunden. Notera dock att alla framtida regelböcker kommer vara trådbundna. Alltså kommer vi slippa N2-eländet. Detta sagt så kan man få N2-boken att hålla om man använder den försiktigt.

Eon III är inte på väg. Vi har en hel del boxar kvar, dessutom blir det ju som sagt ovan Eon-II-hårdpärm. naturligtivs kommer Eon III förr eller senare, men det dröjer minst ett år till, förmodligen mer.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Eon II hårdpärmar + sidutramling + Eon III-inte

Eon II kommer att ges ut i hårdpärmar (boken kommer innehålla 336 sidor, dvs 16 nya sidor med specialmaterial). Troligen kommer även ett fyrsidigt Eon rollformulär att finnas med i boken. Upplagan blir begränsad till 1000 exemplar.

Det här låter kanon! Jag hoppas dock att boken blir ordentligt inbunden, och inte bara limmad som gamla Eon Deluxe?
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
Re: Eon II hårdpärmar + sidutramling + Eon III-inte

Underbart... /images/icons/smile.gif

Tack för det informativa svaret.

Salte Sall
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Eon II hårdpärmar + sidutramling + Eon III-inte

"Eon II kommer att ges ut i hårdpärmar (boken kommer innehålla 336 sidor, dvs 16 nya sidor med specialmaterial)."

Om jag lovar att köpa ett ex, kan ni (konstruktörerna) signera det då? /images/icons/wink.gif
 
Top