Nekromanti Snälla hjälp!!!!

daamaan

Veteran
Joined
28 Jun 2002
Messages
3
Snälla ni måste hjälpa mig med detta:
för ungefär ett år sen när ja var på semester så surfade ja lite, och så hittade ja ett online rollspel där man fick skriva händelserna i ett forum och man började med att tilldelas ett hus och så fick man skriva om det ock så vidare...
nu har ja slarvat bort adressen och ja älskade verkligen det spelet, så snälla ifall nån vet adressen till det eller nåt liknande spel så snälla hjälp mig!!!!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Var det ett fantasyrollspel eller utspelade det sig i framtiden? Kommer du ihåg några andra utmärkande drag som spelet hade? Kanske har du någon idé om vad namnet var? (om det var ett enda påhittat ord, typ "Axemnia", "Cerelade" eller liknande, eller om det var två ord och började på "the", typ "the haunted forest", "the gloomy dungeon" eller något liknande i den stilen.

Jag hjälper dig gärna att titta, men det är svårt när man vet så lite. Kanske kommer du ihåg något ord som man kan söka på?

/Rising
som rekommenderar dig att söka här och här
 

daamaan

Veteran
Joined
28 Jun 2002
Messages
3
nä det va bara ett spel ett fantasy spel....
men ja kommer inte ihåg vad det hette.
man skrev vad man gjorde i forum och man kunde söka jobb och sånt, sen kommer ja faktist inte ihåg mer
men ja tror att det bara va ett namn....

/daamaan
 

andreasbygdell

Veteran
Joined
27 Jun 2002
Messages
5
Sååå... man sitter alltså och skriver sin lilla berättelse på forumen helt enkelt? Tar det inte väldigt, väldigt mycket tid?
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
alleria!

verkar helbra och man kan ha BG karaktärbilderna jippi!!! hurraaaaa.

håller på att signa upp! men du, vad finns det för yrken? hittar inte det någonstans...

men jag kan kontakta dig på alleria istället..
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
online rollspel på svenska!

kanske lite omständigt, och ibland kan det vara lite fel på organisationen av det hela, och svårt att hänga med.

Undrar om någon skulle vilja ha ett forum för ett svenskt online-rollspel? ställer gärna upp då om det finns efterfrågan.

- jag e bra på att få allt bra uppspaltat och lätthanterligt

vad skulle man vilja ha för setting då då? Sci-fi eller fanatasy.

PS: om det redan finns ett välorganiserat svenskt online-rollspel så kan ni väll säga till.

skulle det funka med att varje "område" har sitt eget forum, är inte så inne i online rollspelsvärlden/images/icons/sad.gif.
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: online rollspel på svenska!

Tja... gällande existerade online spel så kan du ju ta en titt på Star Trek PMeM (Play-By-e-Mail) Starbase Prime på:
http://hem.passagen.se/starbase_prime/index.html

Det är kul och man behöver inte kunna mer än grunderna i ST för att vara med. Gå med snarast möjligt!
(Åh... nu låter jag som en dålig reklamfilm...typiskt/images/icons/doh.gif)
 
Top