Nekromanti snälla hjälp jag står inte ut mer...

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Jooooo!

Tja, det var väl det som var lite av poängen.
Man skadas ju inte av att få veta vad som är dåligt, men man blir ju inte alltid glad heller.. /images/icons/wink.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Zaiber

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
100
Location
Boden, Sverige
Re: Cosabers författning [OT]

"Klart man kan, men vem faen litar på adelsmännens propaganda när adelsmännen våldtar tioåriga flickor och sysslar med avgudadyrkan (hänvisning till annan del av tråden)? Folket är inte direkt lättlurade bara för att de inte är adel."
- Citat av Krille.

Går nästan aldrig in i trådar och ger folk beröm för välsagda meningar. Men när en människa lyckas binda in en person på samma sätt som Sokrates älskade att göra så blir det nästan ett måste. Hipp hipp på dig Krille.


Zaiber - Religion är coolt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Cosabers författning [OT]

Varför diskutera Consaber mot Thalamur när inget av länderna är särskilt jämlikt. I stället är det lika bara att konstatera: vill man ha någon jämlikhet får man stanna halvvägs mellan, i Colonan.

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Anti-thalaskisk propaganda!

Usch! Jäkla svart och vitt skit neogames har skapat här. Alla i consaber tror att thalamur är onda skurkar. Att sedan alla ur folket i thalamur kan liknas med livegna är ju absurt. Om ni ska vara sådana kommer jag att ändra på vissa saker i mitt mundana. Min politiker i thalamur anser sig faktiskt vara en god godsägare och ingen slavdrivare. Att sedan var tjugonde har något att säga till om är ju faktiskt rörande. I consaber finns det ju massor av ondskefulla personer. Thalamur har inte haft krig på ett jäkla tag och då bara mot dessa skurkar. Att de sedan ockuperat TVÅ av våra områden är ju upprörande. De stackarna vågar ju inte säga ifrån. Då kommer ju skurkarna från consaber att döda massor av folk.

Thalaskivänlig propaganda. Borde finnas två sidor av allt. Inte en ond och en god sida utan olika åsikter bara. Jäkla God-riddare-dödar-ond-skurk-stuk på det här. USCH!

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Anti-thalaskisk propaganda!

"Jäkla svart och vitt skit neogames har skapat här. Alla i consaber tror att thalamur är onda skurkar."

Och? Vad är det som oftast hörs om amerikaner idag? Vad sade vi alltid om ryssen under Kalla Kriget? Vad tycker vi om afghaner, kineser, japaner, tyskar (speciellt andra halvan av WWII), fransmän...

"Min politiker i thalamur anser sig faktiskt vara en god godsägare och ingen slavdrivare."

Klart. Att ha livegna på sin mark är inte att äga trälar. Tvärtom, man är tvungen att se till att livegna kan försörjas. Man får inte sälja livegna, eller avhysa dem hur som helst, eller svälta ut dem. Friborna måste försörja sig själva - där finns ingen social försäkring.

Så en godsägare med livegna som kan försörjas är givetvis en god godsägare.

"Att sedan var tjugonde har något att säga till om är ju faktiskt rörande."

Jämfört med vaddå? Att hälften av Consabers befolkning är friborna och också har något att säga till om?

"Borde finnas två sidor av allt. Inte en ond och en god sida utan olika åsikter bara."

Du kan väl åtminstone vänta tills vi har haft möjlighet att skriva något om den andra sidan innan du spiller galla över att vi inte gör det?

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Anti-thalaskisk propaganda!

Det är väl snarare du som skaffat dig en egen god vs. evil grej här med ditt spelande. Som du hyllar Thalamur. Har ingen bra koll på endera eftersom jag är spelare som inte läst böckerna så noga och spelar i västmark.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Anti-thalaskisk propaganda!

Jupp, jag har spelat i thalamur och tycker faktiskt inte att landet är mycket värre än något annat. Att sedan consaber hyllas som det goda och thalamur naturligtvis ska vara onda tycker jag är lite kasst. Varför kan det bara vara två länder som krigar. Att välja sida får man göra själv och inte bli överröst av massa propaganda. Jäkla god-vs-ond-stuk på det hela.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ha!

Du kan väl åtminstone vänta tills vi har haft möjlighet att skriva något om den andra sidan innan du spiller galla över att vi inte gör det?

Vad jag förstått så ska det inte komma något thalamur. DÄRFÖR skäller jag (som vanligt/images/icons/wink.gif)



"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Re: Faen

Man skriver isåfall & g t ; eller & l t ; utan mellanslag. Du är så begåvad!

// Slut.
 
Top