Nekromanti snälla hjälp jag står inte ut mer...

DEATH

Veteran
Joined
3 Jun 2001
Messages
170
Location
typ Sundsvall
... Min polare säger att 95% av Thalamurs befolkning är Nekromantiker .... Jag undrar är det så ????

(undrar var han fått det från)

Ðea†h - Nekromantiker
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Har inte Mundana-boken framför mig, men om jag inte minns fel är 95% av Thalamurs befolkning neromenzer, inte nekromantiker. Neromenzer är ett vanariskt folkslag.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Manno Johánn

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
56
Location
Vansbro, the Valley
Antingen minns du rätt eller så minns vi fel båda två... De är iaf INTE Nekromantiker.
Hmm, skulle 5% vara odöda i såna fall...?

/Manno - som inte har något fint citat att avsluta med
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
HERREDJÄVLAR!
(F'låt)
Din vän borde genast uppsöka närmaste mentalsjukhus då han är uppenbart galen!

I sanningens namn så är bara ett fåtal personer magiker i Thalamur, 600 om jag inte minns fel, så de är fanimej inte många (dock är väll majoriteten av rollpersonsthalasker magiker, vilket troligtvis går upp i över 600 och utgör egentligen 0,00015% av Thalamurs befolkning på ca 4 milj, men va fan, de gör Thalamurs armé till en inihelsikes bra armé). Att sedan nekromanti inte är särskilt populärt i Thalamur bör man även tänka på, så det är väll väldigt få nekromantiker i Thalamur egentligen.. Och som sagts i svaren under mitt, 95% är NEROMENZER (en gammal blandning av cirefalier och perenner om jag inte minns fel), vilket är helt korrekt, kolla in sidan 269 i Eon ETT (Mundanakapitlet)

"Rävar är väl för faan inget hunddjur!!!" - Frixeray
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Nekromantiker, INTE omstyckta?

Klart dom är. Deras små vänner de ödöda är skitbra labbassistenter och nekrotropi är mycket användbar. Rakhori har säkert massor av magiska vapen skapade av dugliga nekromantiker i sina labb. Thalamur har precis som cirefaliska sammväldet inget emot framgång. Skit samma hur den manifisterar sig./images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Hatar Thalamur!

För övrigt vill jag påstå att hela landet Thalamur inte är något annat än en bugg. Snacka om magikerfanatism. Jag gör mitt bästa för att få kontroll över mitt aggressiva magihat. Ibland går det riktigt bra, tills någon börjar tala om Thamalur, varpå jag plötsligt får huggtänder och vassa klor, redo att döda allt i min väg.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Omtyckta, INTE omstyckta?

Jag tror Frixeray menade att alla thalaskiska magiker är nekromantiker, och därför är de färre än 600, de små nerromenziska dödsmagikerna.Han skrev inte 'inte omtyckta', han skrev 'inte populärt'.

Dessutom skrev han fel på procenttalet. Men jag, som är så begåvad inom matematik, kan meddela att 600 av 4.000.000 är 0,015% och inte 0,00015%. 0,00015% motsvarar 6 personer, och mig veterligen är magikraterna 7 till antalet. Så Frixeray är ute och cyklar (i Långared).

// Slut.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Magi i Mundana

Jag förstår fortfarande inte hur du fått Mundanas drakar, alver och bakgrundshistoria att fungera i ett Mundana utan magi. Du får gärna berätta för mig, vore intressant.

- Ymir, nyfiken på vad Targon nu lyckats ställa till med

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2001-08-13 19:37.</EM></FONT></P>
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Hatar Thalamur?

Öh...vad är buggigt med Thalamur? (I officiella Mundana, då)

Även det här får du gärna förklara för mig. Ett Hadarlon med 100 000 invånare, det är vad JAG kallar en bugg :)

- Ymir, nyfiken på vad som är så buggit med Thalamur
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Neromenzer!!!

95% av Thalamurs invånare är NEROMENZER, ett vanariskt folkslag. Antingen är polaren du nämnde ordblind eller en fullständig idiot som borde förbjudas att spela Eon :)

Nekromantiker...tja, lär inte finnas många i Thalamur. Max ett par stycken.

- Ymir, förklarar saker och ting
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Hört i Magi akademin

Exakt Neromenzer inte Nekromantiker.
Och angånde ordblinda så hoppas jag att vi ordblinda inte blir förbjudna att spela Eon.. *hatten* darrar och ryser i rädsla...

dessutom är Nekromanti inte en populär skola troligen är den opopulär även i Thalamur.

Hört på magikern akademin rast gård
Ismael är en Nekromantiker
Störe magiker lärling: Ismael är en Nekro
Störe magiker lärling: Ismael är en smutsig Nekro
Störe magiker lärling: Ismael Gräver lik
Störe magiker lärling: Ismael är en nekro
Störe magiker lärling: Ismael Balsamerar Mumier.
Ismael: *snyft* När jag lär mig allt jag kan av lärarna i skolan kan då ska jag sända The Evile Death 1 och 3 på er


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
Harry Potter

Jag har andrat lite i mundana. I mitt har alla lite magi i kroppen. Alla gar magi skoler och anvander magi i vardagen (ett litet Harry Potter land)

Människor skapar sina egna gudar, Markis Lazarus
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Tjôta

Det är synd att man inte får vara alltför jävlig här på forumet.

Jag menar att det finns ca 600 magiker i Thalamur. Det betyder ca 28,5714285714285714285714285714286 st nekromantiker i runda slängar (om vi nu utgår från att det finns just 600 magiker i Thalamur och att de är jämt fördelade på de 21 aspekterna). Det stämmer iaf.

Angående min förra uträkning:

<SHIFT+DEL> calc.exe <Yes>
<SHIFT+DEL> My Brain <Yes>

I övrigt:

Jag tycker vi dödar avatarex som är så duktig /images/icons/wink.gif

"Rävar är väl för faan inget hunddjur!!!" - Frixeray
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ha!

Nu är det så att en RIKTIG nekromantiker ger sin odöda en själ. DÅ har han (om själen är FD alkemist) Alkemi. Svar på tal.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
PENGAR!

Ismael är en Nekromantiker
Störe magiker lärling: Ismael är en Nekro
Störe magiker lärling: Ismael är en smutsig Nekro
Störe magiker lärling: Ismael Gräver lik
Störe magiker lärling: Ismael är en nekro
Störe magiker lärling: Ismael Balsamerar Mumier.


En nekromantiker kan massor av nyttiga saker som en vanlig magiker inte kan. Han kan skapa fullt tänkande tjänare (odöda med själ/demon i sig) och han kan massor av dödliga besvärjelser. Dessa kan har sälja till krigarlordar och andra krigiska herrar för massor av pengar.

Hört på magiakademin:
Ismael är skitrik! varför mobbade jag honom, jag själv äger ett normalt stadshus medan han får arbete i magikraternas citadell. Snyft snyft.


"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Älskar thalamur. Ett fritt land!

Ett fritt land om jag får säga min mening. Gillar att vem som helst som är framgångsrik i sitt yrke kan bli meddborgare och inte bli tvungen att ha en adelsfader som i det kapitalistiska consaber. Frihet! Att det finns MASSOR av magiker i thalamur är bara glatt. hela 600 st av 4 000 000. OJ vad mycket(fatta sarkasmen...).

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Omvända begrepp

"Gillar att vem som helst som är framgångsrik i sitt yrke kan bli meddborgare och inte bli tvungen att ha en adelsfader som i det kapitalistiska consaber."

Ahem. Kapitalistiskt är precis vad Consaber inte är. Consaber har inte ens nått så långt i samhällsutvecklingen att kapitalism ens är påfunnet. Vi talar feodalism i Consaber, vilket är en helt annan sak än kapitalism. I feodalismen styr arvsrätt och trohetseder, i kapitalism styr pengar.

Så tvärtom skulle jag vilja säga: i Thalamur styr pengar (efter magikratin, vill säga). Alla som är framgångsrika kan mer eller mindre köpa sig en bättre lott i samhället. Det om något är kapitalism.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 
Top