Nekromanti Smygtitt på fundraisern. Feedback mottages tacksamt.

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Spänningen är ooolidlig! Om några dagar går vår fundraiser för översättning och internationell lansering av Symbaroum live. Sidan är fortfarande under konstruktion och kommer att uppdateras kontinuerligt under helgen, men om du har tid/lust/energi får du väldigt gärna hjälpa oss att jaga småfel och nyckfelstrissar (några stora förändringar kan det inte bli tal om däremot). För övrigt får du gärna prata om projektet men undvik helst att sprida preview-länken – vi håller det inom familjen tills det är dags köra igång!

Kolla på fundraiser-previewen här
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
"Symbaroum is in its current form such a hit that it makes me utterly happy." funkar bättre som
"Symbaroum in its current form is such a smash hit that it makes me utterly happy."

Borde kanske även skriva ut att boningen är en svensk rollspels-blog?
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
"After having pacified or expelled the barbarians living in the area she started to build her new capital on the ruins of Lindaros, a ruined city-state left abandoned two centuries earlier. "

Jag hatar upprepning av samma ord flera gånger i en mening. Annars ser det riktigt grymt ut!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
First up is the Player’s Guide, scheduled for Swedish release during the fall of 2015, with new abilities, mystical powers, optional rules, equipment and other features which can give the adventurer a most welcomed edge when battling the horrors of Davokar.

Welcomed borde ändras till bara "welcome".


Templar stavas normalt inte Templár på engelska.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,512
Location
Stockholm
Jag har väldigt svårt för det här att "shipping" är egna perks. Jag avskyr när man måste köpa flera perks, och dylika upplägg i andra crowdfunders har fått mig att avstå från att bidra.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Tror det är en rent teknisk lösning på problemet att det är signifikant dyrare utanför USA.

Ingen riktig perk alltså
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
@gorillotaur: som CapnZapp påpekar är shipping perks ett sätt att försöka hantera det väldigt varierande tafifferna för frakt till olika delar av världen. Vi har tittat på flera lösningar och lutar åt det här. Om du har sett andra och bättre sätt att så tar vi tacksamt emot tips!
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Raggi/Lamentations har en annan lösning, nämligen att frakt tillkommer.
Det man köper i insamlingskampanjen är en kod som man löser in i er webshop när spelet är klart, och då tillkommer frakt precis som för de vanliga internationella människor som köper spelet webshoppen.

Fördelen för er är att
- det eliminerar risken att priset på frakt går upp under tiden från finansiering till klar produkt
- ni inte behöver sota för att folk köper premiumprodukter som är dyrare att frakta
- ni kan göra eventuella tilläggsprodukter så tjocka ni vill utan att det påverkar er frakt-ekonomi
- ni lockar folk att köpa tilläggsprodukter när de passerar genom er webshop för att lösa in koden

Nackdelen är att
- det kan kännas som ett fult knep (trots att det egentligen är mer ärligt) eftersom ni inte är internationellt välkända

De flesta kampanjer jag har varit med om har bara haft
"$29 (EU shipping included; add $5 for US/CA shipping, $10 for other)". Likt magnus föredrar jag det framför att köpa frakt som en "perk" , framförallt eftersom det inte känns som en perk utan ett straff.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Sen tycker jag att det är osnyggt med svenska nivåer när det är en internationell lansering.
Mitt förslag är att ni istället inkluderar den svenska .pdf:en i $19 nivån (så att den alltså innehåller regel-pdfen på engelska, bonusmaterialet och den svenskspråkiga regel pdf:en). De två digitala regelböckerna konkurrerar inte med varandra, för en svensk spelare kan det säkert vara värt 40 spänn att få den internationella utgåvan och bonusmaterialet och för resten av världen är det en exotisk gimmick som några anderssons i USA kommer älska, alla kommer uppmärksamma och ingen kommer ogilla.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Förstefadern;n80085 said:
Vad gillar ni den nya trailer som lades upp på fundraisersidan idag?
Får den inte att funka på telefonen (iPhone).
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Paal;n80089 said:
Får den inte att funka på telefonen (iPhone).
Laddar den inte alls? Den fungerar i min Iphone. Kan ha att göra med att vi varit inne och trixat och meckat lite under dagen. Testa gärna igen.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Fick det att fungera nu, men den kör inte igång i litet format utan går bara till svart, sen måste jag klicka på den försvinnande youtube-loggan för att öppna den i youtube-appen. Inte så intuitivt.

Tycker dock trailern funkar bra. Bildspelet är ju fantastiskt. Berättarrösten fungerar men hade varit ännu bättre med någon som har engelska som modersmål. Informationen på slutet är bra men kunde kanske vara ännu mer säljande? Är lite svenskt försiktigt.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Paal;n80092 said:
Fick det att fungera nu, men den kör inte igång i litet format utan går bara till svart, sen måste jag klicka på den försvinnande youtube-loggan för att öppna den i youtube-appen. Inte så intuitivt.
Det låter inget vidare. Den ska kunna spelas upp på IndieGogo-sidan (vilket den gör i min telefon). Ska undersöka om det är ett känt problem. Tack för feedbacken!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
På datorn fungerar den som det ska. Kanske är någon inställning i min telefon, men inget jag känner igen.
 

Opoopo

Veteran
Joined
12 Mar 2015
Messages
159
Jag har samma problem med min Iphone. Var tvungen att trycka på youtubeloggan.

Bra video. Fin musik och spånnande text!
 

Lilja

Veteran
Joined
19 Feb 2014
Messages
146
@gorillotaur, Tre solar: tack för era tankar om shipping perks - vi kommer dock att köra som vi planerat, dels för att det känns rätt för oss men också för att det är upplägget som indiegogo själva rekommenderat oss, just på grund av tydlighet mot backare.
Hoppas att detta inte helt får er glöd att slockna, vi är mycket tacksamma för allt stöd vi kan få i detta spännande steg i Symbaroums utveckling!
 
Top