Nekromanti Smed som Rp

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Undrar bara helt kort om någon har förslag på vad smedens yrkesförmåga kunde vara? På förslag har varit tålighet mot hetta (jmf. sjöfararen), Psy -> höjt CL på t.ex värdera, köpslå o.dyl (mer för hantverkare överlag) , automatisk igenkänning av metaller m.fl.

Har ni bättre förslag? Det är jag helt säker på!

/Berserk
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag tycker faktiskt tålighet mot hetta är både bra och sannolik. De andra var lite trista...
 

Spearhead

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
5
Tycker ju att om man vill göra en smed så ger man honom yrket hantverkare rätt å slätt.
 

Spearhead

Veteran
Joined
17 Nov 2001
Messages
5
Tycker ju att om man vill göra en smed så ger man honom yrket hantverkare rätt å slätt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,467
Location
Helsingborg
I Chr. finns yrket Hantverkare (s.21).
"En hantverkare har alltid +3 på sina CL i Köpslå och Värdera. De får dessutom när de skapas 'gratis' FV 10 i ETT av de tre hantverk de får välja som yrkesfärdighet."

Vettig yrkesförmåga. Tänkte själv föreslå att man fick B3 (FV 11) i valfritt hantverk som Hantverkare och automatiskt halva FVt i Hantverk i Värdera.

Annars kan du låta spelaren få den vilda magin Eldvän istället för en yrkesförmåga.. Det står att vissa smeder har denna förmåga utan att känna till den.

/[color:448800]Han</font color=448800> som är nyfiken till varför smeden är ute och äventyrar
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Stillar Hans nyfikenhet

Tackar, tänkte nu ge smeden Eldvän, men utan att han känner till det! :gremsmile: Då kan han ju dessutom få någon liten, obetydlig yrkesförmåga sas. på köpet.

Smeden är en hjältesmed och ska ingå i en jättekampanj som jag och Black Dwarf tillsammans ska dra på jullovet. Exakt varför han är ute och yrar kan jag inte svara på, måste vänta tills hans spelare lämnar in sin utförliga bakgrundshistoria...

/Berserk
 
Top