Nekromanti SMB - Något att satsa på?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
I det senaste numret av Codex medföljde en del reklam för SMB = Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek, en bokklubb för de som är intresserade av militärhistoria. Någon som vet något mer om klubben?
De böcker som man kan få i deras medlemserbjudande är:
"Andra världskriget och Sverige" av Jan Linder, "Teknikkriget som förändrade världen" av Gunnar Dahllöf, "Ofredens Hav" av Jan Linder och Lennart Lundberg och "Svenska Äventyr"(samlingsvolym).
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag blev rätt intresserad också, men jag vet inte om jag törs... Försöker spara pengar, och borde undvika frestelser :gremcrazy:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Bokklubbar [Kanske lite OT]

Frestelser ja... Bör alltid undvikas :gremsmile:
Hur som helst. Bokklubbar är inget jag har något större fötroende för sedan jag gjorde det stora misstaget att gå med i fantasybokkluben. Okej, jag fick ett bra erbjudande i början (Spännande Tider för 20 spänn och en väska jag har börjat använda en del gratis. Med frakt 50 (20+30) kr) men sedan dess har jag avbeställt varje bok utom två... de glömde jag avbeställa och fick skicka tillbaka böckerna med en text "redan avbeställd bok", tur att de nya postlådorna rymmer ett bokpaket. Jag tackar bara för att det inte var något köptvång. Varför är det så dåligt då? Jo, böckerna kan man få billigare på andra sätt, och dessutom på engelska. Sedan är ofta månadens bok en tredje, fjärde eller en sista del i en serie vilket man inte är så peppad på att köpa, särskillt inte när det är dyrare (iaf med frakt). Nu kan man ju fråga sig varför jag inte går ur den jävla bokklubben. Svaret är enkelt. Jag orkar inte. Särskillt inte eftersom jag av någon outgrundlig anledning aldrig kan logga in på deras hemsida för medlemmar. Så nej, bokklubbar är något jag håller mig långt borta ifrån nuförtiden. Jag älskar böcker, men klubbarna för dem är inget för mig.

/Balderk, kan tänka sig att det finns bra bokklubbar också... Men har inget förtroende för någon.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Bokklubbs-hit 'n run, the Troberg way!

Hur som helst. Bokklubbar är inget jag har något större fötroende för sedan jag gjorde det stora misstaget att gå med i fantasybokkluben. Okej, jag fick ett bra erbjudande i början (Spännande Tider för 20 spänn och en väska jag har börjat använda en del gratis. Med frakt 50 (20+30) kr) men sedan dess har jag avbeställt varje bok utom två... de glömde jag avbeställa och fick skicka tillbaka böckerna med en text "redan avbeställd bok", tur att de nya postlådorna rymmer ett bokpaket. Jag tackar bara för att det inte var något köptvång. Varför är det så dåligt då? Jo, böckerna kan man få billigare på andra sätt, och dessutom på engelska. Sedan är ofta månadens bok en tredje, fjärde eller en sista del i en serie vilket man inte är så peppad på att köpa, särskillt inte när det är dyrare (iaf med frakt). Nu kan man ju fråga sig varför jag inte går ur den jävla bokklubben. Svaret är enkelt. Jag orkar inte. Särskillt inte eftersom jag av någon outgrundlig anledning aldrig kan logga in på deras hemsida för medlemmar. Så nej, bokklubbar är något jag håller mig långt borta ifrån nuförtiden. Jag älskar böcker, men klubbarna för dem är inget för mig.
Lyssna och lär av en erfaren specialerbjudandesplundrare.

Mitt tips om ni vill göra en "få billigt starterbjudande och sedan gå ur"-hit 'n run är att samtidigt som ni går med så skriver ni brevet/faxet för att gå ur. Sedan sparar ni det tills ni får paketet och postar det när ni ändå är på posten och hämtar paketet.

På så sätt glömmer man inte eller är för lat för att gå ur.

Smart va?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Bokklubbs-hit 'n run, the Troberg way!

Smart va?
Jo, det är det faktiskt. Men då gäller det att det finns ett bra erbjudande och att det inte finns något köptvång, vilket är räät vanligt så vitt jag förstår...

/Balderk, ska gå ur så snart som möjligt
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Bokklubbs-hit 'n run, the Troberg way!

Sen finns det andra varianer i påHit'n runandet som till exempel "varva-en-ny-prenumerant" och "börja-premunerara-och-erbjudandet-X-samt ett nummer av tidningen" hit n runs.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Bokklubbs-hit 'n run, the Troberg way!

Jo, det är det faktiskt. Men då gäller det att det finns ett bra erbjudande och att det inte finns något köptvång, vilket är räät vanligt så vitt jag förstår...
Vilket är anledningen till att man alltid ska detaljgranska villkoren.
 
Top